Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots

Hvis jeg skal nevne et spill som har gitt meg mest gjennom årene, så må det være de fire siste Metal gear spillene. Jeg har vært fengslet siden dag en jeg satt in MGS i den gamle Playstation maskinen min..

Jeg kan helt ærlig si at jeg vanligvis foretrekker xbox360 enn playstation3, men Guns of the patriots som det siste spillet i serien heter, kommer bare ut på playstation3, og bare på grunn av det gikk jeg til innkjøp av en ny kosoll (ikke det at det er noen dårlig maskin. jeg måtte jo ha den på lanseringsdatoen... hallo)

Når du setter i spillet så blir man litt fortumlet. man vet at grafiken er god, og at det skal være ekstremt stort, men før du starter hvert kappitel, må du laste inn historien på spillet for at du skal slippe at det hakker en eneste gang. og det gjør det ikke heller. Når jeg spilte, så så jeg de nedlastingstidene som røykepauser.. greit med litt frisk lust innimellom også.

Men når dette er feridg første gangen begynner moroa. en grafikk som er helt utrolig, og bevegelsene hans er jo nesten til å ta og føle på.
Snake har fått tilbake litt av de gamle kontrollene som er veldig bra. I tillegg til at de har lagt til noen nye. Første personsmodusen i dette spillet fungerer perfekt, og du føler deg virkelig inn i historien og slagmarken.

Hvis jeg skal si noe om historien i spillet uten å røpe for mye, så kan jeg jo si det at det er en litt mer artig vinkling på dette spillet enn de forhenværende. De drar hele tiden historien tilbake til de forrige spillene for at nye spillere skal kunne få med seg hva som har hendt før, og for at du skal huske litt mer enn det du gjorde før du begynte. Dette er egentlig helt greit.. jeg følte på meg at jeg kunne trenge litt info inn i mellom selv også. det eneste som er litt synd er at mann får en mulighet til å trykke på x når det er snakk om gamle karakterer og steder.sånn at mann kan se hvordan de så ut da, og hvordan det så ut på de stedene du har vært. Men denne funksjonen fungerer dårlig. man rekker ikke å samle synet før bildet er borte igjen.

Jeg tror det nyeste som dette spillet gir oss denne gangen er at det går ann å spille online. Jeg var som et lite barn når jeg fant ut at det kom til å komme, og det innfridde alle forventningene mine. mann spiller akkurat likt som i selve spillet, og mann har forskjellige moduser mann kan spille. f.eks. er det vanlig alle mot alle, og lag. men du har også en mulighet til å spille at en er snake, som egentlig er mot alle. men resten er på lag mot hverandre, så snake kan egnetlig hjelpe hvilket lag han vil. dette var noe jeg syns bar utrolig gøy.

når dette er sagt, så må jeg vel komme til en konklusjon. jeg kan ikke sette fingeren på velsig mye negativt om dette spillet. skal det være noe, så må det være det som går igjen på de forrige spillene om litt for lange filmsekvenser som gjør at man for kan falle ut av historien, men det er ikke nok til å ødelegge spillopplevelsen, for jeg satt i en transe gjennom hele spillet, og det var mange ganger der mann hadde en diger klump i halsen før man ble sett. Jeg tror jeg skal være glad for at Hideo Kojima har gått ut og sagt at dette er det absolutt siste spillet med snake, for jeg tror ikke kjæresten ville taklet en sånn periode som dette igjen..

Har du ikke prøvd det, så er det et spill jeg kan anbefale, og det er Metal Gear Solid: Guns of the patriots

Medlemsanmeldelser20
Samlet karakter: 9.9/10