Everybody's Golf 2

Jeg elsker golf, spesielt Links som ble lansert for noen år tilbake. I den senere tiden har jeg også spilt litt Tiger Woods PGA Tour 07 og nå tilsutt det bærbare spillet og litt annerledes golf-spillet Everybody's Golf 2.

Det første som møter meg når jeg åpner esken er et spill som ser litt "barnslig" ut, men når jeg først får spilt litt, fenger det mer enn det jeg hadde trodd. Ikke bare kan spillet spilles på mange måter og da med tanke på vanskelighetsgrad, men også hvordan det hele innpakkes i egne valg av utstyr m.m. Alt dette har en sammenheng med hvordan spilleren din gjør det på banen.

Spilleren din oppgraderer du etter hvordan du selv spiller. Jo bedre runde du har, jo flere oppgraderinger får du. Her kan du gi spilleren din ditt eget personlige preg og egenskaper. For etter hvert som du kommer lengre i spillet, øker også vanskelighetsgraden betraktelig. Enkelte brett er såpass vanskelige at jeg har måttet spille dem gang på gang og frustrasjonen har ikke blitt mindre når spillerne du spiller mot treffer litt for godt på enkelte slag. Har selv vridd meg av irritasjon over egne feilslag. "hvordan er det mulig?" har madammen hørt titt og ofte av meg mens jeg innbitt har forsøkt å slå motstanderen.

Grafikken i spillet er søt og ikke alt for detaljert, men god nok til å få deg i stemning. Mange vil nok tørre å påstå at den kanskje er litt barnslig og det er den. Lyden i spillet er heller ikke det store trekkplasteret selv om kommentarene til tider er spreke. Musikken er akkurat i tråd med hva man kan forvente, men den er ikke noe du nynner etter for å si det slik.

Gameplaymessig er spillet ganske bra og styringen på slagene er ikke så aller verst når jeg tenker på hvordan Links og Tiger Woods-spillene er til sammenligning. Skyter jeg dårlig, ja så får jeg også svi på pukkelen for det og kan ende med slag langt over par. Det hjelper heller ikke at motstanderne dine bare blir bedre og bedre, for da må jo du også skjerpe deg.

Det Everybody's Golf 2 scorer på er allsidigheten og de valgene du selv kan gjøre for å vinne. Du trenger heller ikke å være en ekspert i golf-spill og holder med at du kun trykker to ganger på X-knappen samt å bestemme hvor slaget skal gå. Selv om spillet ikke får super karakter av meg, så kan jeg ikke si annet enn at det er litt fengende og jeg har brukt litt tid på det for å komme frem til denne omtalen. Jeg liker jo Golf-spill, så hva var vel mer naturlig enn å bruke litt tid på Everybody's Golf 2?

Her er litt mer facts rundt spillet;
Prøv deg mot Everybody's Golf-fans fra hele verden, og vis frem ferdighetene dine i turneringer og mot enkeltspillere
Seks helt nye baner og seks oppdaterte klassikere, fullpakket med utfordrende hull og nye elementer, inkludert kompliserte greener