Braid

Det finnes mange spill perler dag. Og Braid beviser at et spill ikke må koste mange millioner å lage for å bli bra.

Braid er et spill som er unikt. Det handler om et søk etter svar og handler også om tapt kjærlighet. Historien i spillet blir fortalt gjennom tekst. Den er litt vanskelig å forstå, men jeg anbefaler alle å følge godt med på den. For på slutten vil du tenke " Genialt ". For det ordet som beskriver spillet best er genialt.

Når du prøver Braid så vil du fort bli forelsket i grafikk stilen. Det er en slags tegne grafikk som har masse sjarm. Grafikken er så stemningsfull som du får det, og musikken er like bra. Grafikken og musikken i spillet vil suge deg inn i en spill verden som er full av farer og gåter. Og gåtene i spillet vil virkelig gi deg en utfordring. For jeg vil lyge, vis jeg sir at spillet er enkelt. For disse gåtene krever at du bruker fantasien din. For i Braid kan du nemlig gå tilbake i tid. Og du må bruke denne evnen for å samle puslebrikke. Det starter med enkle oppgaver, men etter hvert så blir det vanskeligere og vanskeligere. Men jo vanskeligere oppgaver du klarer jo større følelse av glede får du. Og tro meg når du har samlet alle puslebrikkene i spillet, så har du et stort smil rundt munnen din.

Spillet er i 2D og er delt inn i flere verdener. Alle er unike, og byr på problemer som må løses. Og tro meg, Braid er et spill som virkelig utfordrer deg. Senere i spillet så får man nye ting å forholde seg til, i noen baner må man bruke en slags stav som man kan sette fra seg som skaper en sone i Slow Motion. Og i noen baner påvirker dine steg tiden. Dette gjør at spillet blir enda mer unikt. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har prøv et lignede spill før.

Spillet tar noen timer å klare, men det er stor forskjell fra person til person. Noen vil bruke 2 timer på en oppgave andre vil bruke 10 min. Jeg personlig elsket alt med spillet. Braid beviser at det ikke kreves mange millioner for å lage et bra spill. Braid er et kreativt mesterverk som alle burde prøve.

Det som jeg også må frem er at gameplayet er på et kjempe høyt nivå. Jeg mener at dette spillet er bedre en mange spill som koster 600kr i dag. For denne lille perlen koster bare 100kr. 100kr er en utrolig bra pris for et genialt spill som Braid.Dette er et sånn spill som vil legge seg i hjerte til en hver gamer. Så derfor håper jeg at alle vil gi spillet en sjangse.

( Spillet kan lastes ned fra Xbox Live for 1200 poeng

Grafikk:10
Gameplay:10