Metal Gear Solid: The Twin Snakes

Jeg har allerede skrevet om mgs3 og hvor mye jeg elsket det. Nå skal jeg skrive om en ordentlig klassiker og spillet som fikk meg til å åpne opp øynene for den fantastiske verdenen kalt Metal gear solid. Nå skal Metal gear solid: The twin snakes anmeldes:D

Spillet starter med en fantastisk intro med nydelig musikk og bra grafisk stil. Den går ut på at Solid Snake ligger i en miniubåt under vann mens han briefes på oppdraget av Colonell Roy Campell. Campell forteller Snake at oppdraget går ut på å redde sjefen for DARPA Donald Anderson og presidenten for et firma kalt Armstech som heter Kenneth Baker. Vel, dette høres da ikke så vanskelig ut, tenker du vel nå? Vel tenk igjen din molbo! Det er nemlig en liten hindring i veien. En gruppe med... vel... la oss kalle dem freaks ved navn Foxhound! Dette er en gjeng på 6, som består av snikskytteren Sniper Wolf, muskelberget kalt Vulcan Raven, den klarsynte/psykotiske Psycho Mantis, forkledningens mester Decoy Octopus, revolvermannen Revolver Ocelot og sist men ikke minst: Lederen LIQUID Snake. Dette er starten på et eventyr av dimensjoner som tar deg ifra ninjaer med sverd til sniperdueller ute i mørket. Jeg klarer ikke beskrive hvor bra jeg syns spillet er, men her kommer et sammendrag.

Grafikken i spillet er nydelig. Særlig med tanke på at det er et tidlig gamecubespill. Eneste jeg kan pirke på er litt dårlig hårgrafikk, og litt firkantete fingre, men såpass syns jeg man bør tåle!!!

Musikken er i som et hvert metal gear solidspill nydelig, men mangler litt av de faste themene fra de andre spillene, hvis dere skjønner hva jeg mener. Jeg snakker om den nydelige musikken som kom i mgs2 og ble lagd av Harry Gregson Williams. Skjønner? Uansett er musikken i The twin snakes NESTEN like bra som i de andre så det får vi tåle Lydeffektene er som vanlig helt perfekte, særlig stemmene til vaktene er geniale!

Ok, selv om alt det andre har vært vel og bra er det på gameplay metal gear solid virkelig skinner. Splinter cell er vel og bra det... Men ingen, jeg gjentar INGEN!!! Slår mgs når det kommer til sniking og action. Bare det morsomme lille faktumet at du kan skyte en soldat i beinet så han ikke kan gå, i armen så han ikke kan skyte, eller i radioen så han ikke kan tilkalle hjelp er GENIALT! Eller det at du kan lempe soldater inn i tomme skap. Eller slippe dem ned i hull. Eller... Det er så mye så jeg kan ikke si alt, men du skjønner nok nå hvor jeg vil hen For meg er Metal gear solid: The twin snakes en port inn i en fantastisk verden. En verden jeg har, og Vil bruke veldig lang tid på. Bare jeg får tak i Mgs4 nå så:P

Grafikk: 9/10
Lyd: 9/10
Gameplay: 10/10