logo hd live | Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄

Shadow of Memories

Ok folkens... Nå skal jeg sette karakter på et spill som jeg tror veldig få folk har hørt om, det heter ihvertafall ''Shadow of Memories'' eller ''Shadow of Destiny'' til PS2. Det var en helt vanlig dag da jeg og familien var på tur i Sverige. Jeg stakk innom spillsjappa for å se etter noen kule bruktspill. Det var da jeg kom over dette fantastiske eventyret til PS2. Jeg bare plukket det opp og tenkte ‘'Hva er dette for noe...?'' Jeg syntes det så litt rart ut, men jeg bestemte meg for å kjøpe det. Da jeg kom hjem var jeg spent, men også litt redd for at det skulle være dårlig... Men det var det så absolutt ikke.

Historien:

Historien i Shadow of Memories begynner der en del andre spill vanligvis slutter; Helten dør. Det hele begynner i en liten by i Tyskland (?) Den unge mannen Eike Kusch går seg en tur nedover gaten, men øyeblikket senere ligger han på bakken, død, stukket ned med kniv... Men det er noe som ikke stemmer. Hvis det stedet du er kommet til er helvete, så er det virkelig ikke det man hadde forestilt seg. Du befinner deg i et lite, mørkt rom med et enkelt vindu og en hel del knuste ting rundt på gulvet. Plutselig snakker en lav, spinkel stemme til deg og forteller deg at du er død, men at han kan gi deg sjansen til å leve igjen. Eike sier han ikke vil dø ennå, og den mystiske stemmen gir han en ‘'Digipad'', en slags tidsmaskin som lar deg reise frem og tilbake i tiden. Du må nå bruke denne maskinen til å dra frem og tilbake gjennom flere århundrer, fra år 2001 til 1500-tallet og løse mysteriet og finne ut hvem det er som forsøker å drepe deg og hvorfor. Spillet blir bare mer og mer spennende ettersom du spiller videre og spillet har 5 VELDIG forskjellige slutter. Hvilken er den ekte? Er det i det hele tatt noe som heter det? Det du sier og gjør i spillet bestemmer hvilken slutt du får, og massevis av plot-twists og spennende tidsreiser venter i dette flotte, men uhyggelige spillet. Historien er uten tvil det beste med hele spillet, og uten tvil en de beste spillhistoriene noensinne. Hele greia er bare sinnsykt bra.

Gameplay:

Gameplayet i Shadow of Memories er enkelt, men veldig bra. Som du kanskje hadde gjettet bruker du den venstre analogspaken til å styre Eike rundt i byen. Det blir ganske mye løping gjennom spillet, og du må også finne ‘energy units.' Det er de som gjør tidsreising mulig, uten dem kan du ikke overleve. Du må også reagere litt kjapt noen ganger, ellers kan du være død for du rekker å blunke. Noe av det viktigste for å overleve er å ikke møte på deg selv i spillet. F.eks: Hvis du har besøkt 1500-tallet for og du må dra tilbake til den tiden på et tidspunkt litt før det forrige vil du kanskje støte på deg selv. Hvis du gjør dette er spillet over. Ellers må du bare gjøre viktige valg for at Eike skal overleve. Det er også mange måter å dø på, ikke at jeg trenger å nevne dem her, bare send meg en melding eller kjøp spillet hvis du vil finne det ut.

Grafikk:

Grafikken er dessverre ikke det beste jeg har sett, men den er ikke dårlig heller! Karakterdesignet er ganske kult og når du reiser tilbake til f.eks begynnelsen på 1900-tallet blir alt svart-hvitt, bortsett fra Eike, han er fortsatt i farger. Dette gjør at det nesten blir som en film, fargene forandrer seg etter tidsalderen du er i, noe som gjør spillet enda kulere. Dessverre er det nå ennå sånn at byen og karakterene ikke er så veldig detaljerte, noen av dem er faktisk litt skurrete noen ganger, men ellers funker det fett. Det ser ikke så veldig livaktig ut, og det er dårlig når du tenker på grafikken i Silent Hill 2, men det gjør vel ingenting så lenge resten av spillet er bra?

Totalt:

Dette spillet er bevis på at et spill ikke trenger god grafikk for å være kjempebra. Historien er definitivt det beste med hele spillet og det blir både skummelt og spennende ettersom du spiller videre. Spiller er ikke så veldig langt, kanskje 6-8 timer, kanskje mindre, men likevel er det litt av en opplevelse for alle som liker eventyrspill med tidsreiser og plot-twists. Det er også spnn at du kan fullføre de forskjellige kapitlene med en prosentskår, og skal du ha 100% på hvert kapittel skal du nok drive på veldig lenge!
      Skuespillet er greit det, men det kunne ha vært litt bedre på visse tidspunker. Bortsett fra dette småpirket er Shadow of Memories virkelig en kul opplevelse som jeg virkelig anbefaler. Det kommer kanskje ikke på førsteplass på noens favorittliste, men det kommer i hvert fall veldig høyt på min! Det blir kanskje ikke en klassiker, men det forblir et kjempebra spill gjennom tiden som går.
      (Og en ting til: Vet dere hvem som gjør stemmen til skurken i spillet? Det er han som har stemmen til Super Mario! Helt sant!)

Total karakter:

Grafikk: 7.5/10