Blue Dragon

Grafikken er på topp og historien er drit bra! Lydene er greie, men de gir ikke noen større effekt på spillet. Gameplayet er:... STRATEGI! sier ikke mer! ok, det er slik at du velger angrep eller medisiner eller andre valgmuligheter, det er som alltid. Noen av angrepene er slik at du må velge styrke, da kommer det opp et langt rør, på røret er det flere streker som kommer fra bilder av allierte og fiender, hvis kraften kommer over disse markørene kommer angrepet etter den markertes angrep eller tur.

Når du ikke er i kamp med fiender går du rundt på noe som ligner på et kart, det er litt vanskelig å forklare, men byene du da går forbi blir veldig mye mindre en når du går inn i dem. Fiender på dette kartet kommer enten ut av bakken eller fra vegger. Hvis de står med ryggen til blir det slik at du angriper dem bakfra. Når du vil angripe enn fiende holder du inne sikte knappen(LT) og da kommer det en ring rundt deg hvis fiendene er innen denne sirkelen kan du velge hvordan du vil slåss med dem. Hvis du ikke har tid til å slåss med fiender kan du gå rundt, men de kan angripe deg også så du må passe på. Hvis de treffer deg bakfra blir du angripet bakfra når kampen begynner skikkelig.

Når kampene begynner havner du på en bane som er lik dine omgivelser, der kommer fiendene dine opp, og selvom du bare angrep en fiende mens du var på kartet kan det komme opp mange mens du slåss ordentlig. Når du slåss kan du se hvilken rekkefølge angriperne er i, dine folk og motstanderne. Ting du finner mens du går på det som ligner på et kart finner du kister som det er ting i, disse tingene kan du bruke i kampen, det kan være medisiner eller angreps ting. Du kan også kjøpe disse tingene. Du finner smykker og armor mens du leter i kister også, disse kan også bli kjøpt.

Styrke og liv måles i HP og MP (Hit/health points)og (Magic points). Disse må fylles opp, for å gjøre det må du enten ha medisiner eller en karakter som kan en formel for det. Du kan velge hvordan karakterene skal være, om de skal være assasin, munk eller mye annet. Karakterene kan ha flere av disse spesialitetene, det gir dem forskjellige krefter og fordeler. Karakterene har også levler og nivåer, levelen måler alle ferdighetene i ett mens nivået måler kraften på hoved spesialiteten dems.

Passer for hvem som helst, men spesielt de
som liker lange Japanske strategi spill. Alt fra start til slutt går ut på å bruke skyggen din som er blå og er formet på en eller annen spess måte. Dette har få unntak.Disse skyggene får du ved å svelge en slags lysende kule, disse kulene får man ved å finne dem i skipet til den onde Nene som står bak angrepene på byene rundt om i verden. Hoved personene heter Kluke, Jiro og Shu(han er ikke en sko). Det mangler litt mega glødene sverd action, men det holder vel med å kunne kaste flamme kuler ut av hånden til en gigantisk drage. Det går ann å ha ringer og øredobber og alt, untatt våpen. Etter vært kan man oppgradere formlene til vær enkelts persons skygge. Du møter mange morsomme venner på veien og spillet har gode film snutter. Hvis du tar valget og spille blue dragon vil du ikke bli skuffet. Men alt er bare strategi så kampene kan bli kjedelig i lengden.

Gameplay: 9/10

Lyd: 7/10

Grafikk: 9/10