Age of Conan: Unchained

Dette spillet er, etter min mening, temmelig bortkastete penger. Spillets tekniske krav er latterlig høye i forhold til hva du får igjen for det, selv på det laveste krever det en rimelig ny pc.

Stemningen er temmelig god, og den vakre musikken trekker opp. Da blir det litt synd at det er omtrent 6-7 forskjellige musikkspor i selve spillet, ettersom den blir svært fort repetiv. Det er også skuffende at verdenen er "instanced", altså at hver sone er sin egen verden, litt sånn som Guild Wars. Den sømløse overgangen mellom sonene i World of Warcraft savnes virkelig her, og burde vært et krav ettersom verdenen ikke er noe særlig stor heller.

Gameplayet er mangelfullt. Kampsystemet prøver å stå på sine egne ben i MMORPG-universet, og dette klarer det. Dessverre blir hele konseptet med å trykke på enten 1, 2 eller 3 for å slå mest mulig skade ufattelig kjedelig i lengden. Spillet er hovedsaklig et solo-spill, de aller fleste oppgaver kan bli utført alene. Det er også altfor få forskjellige abilities, og for meg som spilte Guardian virket de fleste angrep nesten like. Jeg bare brukte alle i tur og orden. Det er ingen variasjon fra kamp til kamp, bare det samme om igjen og om igjen. Det definitivt verste med spillet er trade skills, som er en totalt ødelagt affære. Det er spesielle ressurs-soner hvor alt som foregår er innsamling, og dette er langsom pining, svært langsom. Dette spillet er grinding fra ende til annen.

Sitter igjen med en bitter smak i munnen om at det kunne vært så utrolig mye bedre, for spillet har potensial til å bli bedre gjennom patching, men akkurat nå ser jeg INGEN grunn til å velge dette foran WoW hvis man først har planer om å begynne med en MMORPG. Dette spillet får så utrolig mye ufortjent ros, og jeg kan virkelig ikke fatte hvorfor, for slik som det er nå er det bare til å styre unna.

Samlet karakter: 7.4/10
1
2