Act of War: Direct Action

Skrevet av: Andzel   2008-10-21

Act of War er et strategi spill ifra Atari. Spillet handler om olje rundt omkring i verden fordi verden begynner å gå tom. Etter hvert så kommer det terrorister også andre folk å blander seg inn i spillet.

Det er hele tre lag i spillet og det er USA, TFT og Consortium. USA er vel kjent for sterk styrke og smarte. De har bombefly til howiter. Mariner og til Bradly og mye annet som er spennende å prøve seg på. TFT står for Task Force Talon de har de beste folkene ifra USA og har informasjon til alt og alle. De er først på teknologien som gjør at de bruker roboter og andre små søte ting som dreper effektiv. Til slutt har vi Consortium som er terroristene sitt lag vi veit ikke så mye om disse men disse bruker lett kjøretøy og avansert teknologi. De har til og med en bombe lastebil som smeller bra.

Det som er dumt med spillet er at det ikke har noe vann styrke i spillet og bare at det handler på land. Det er bra detaljert kart og alt kan nesten knuses, tankene kan kjøre på folk og biler som er i veien og de sprenger. Bygningen har med skademotor som gjør at bygningene blir skadet etter hvert. Spiller har til og med super våpen som gjør at basen din forsvinner fort og dette er ikke helt balansert som ødelegger spillet litt.

Vannet er utrolig bra og selve grafikken i spillet er til å sikle av, alt er veldig detaljert og gjort godt arbeid i. Alt har bra teksturer og Act of War tror jeg har den beste grafikken til å være strategi. Lyden funker helt perfekt og du har aldri noe problem med å høre folkene prate på filmer imellom oppdragene. (Ligner litt på Command & Conquer serien?)

Act of War er et bra strategi spill med dårlig historie. Lydene er bra og grafikken er på topp men ettersom det er ubalansert noen steder og at kartene er å velge mellom. Trenger du ikke å glemme å skaffe spillet fordi det er et av de beste strategi spillene der ut.

Ble litt kort da :p

Samlet karakter: 7/10
1