Crashday

Skrevet av: Andzel   2008-10-21

Crashday er et bil spill som man skal drepe de andre eller bare overleve runden eller forte seg o mål. Crashday ligner veldig på Bournout fordi de har tatt noen av tingene ifra der skulle man tro. Man har som sagt last in the goal blow up, bomb on you og så videre.

Hele spillet starter med en fin intro som gjør at du vil bare spille spillet. Hele spillet har 12 biler og noen forskjellige baner til og med mini games har det. Du kommer til å gjenkjenne Lamborghini Countach, Honda CR-X og ti andre biler, de har et annet navn i selve spillet.

En to og 3? Nei vent
Selve spillet er morsomt og det er gøy å vente på at det skal bli grønt så du kan sprenge fienden din i fille bitter eller se at de ligger langt bak deg så de ikke kan ta deg igjen. Når du starter selve spille for du en politi bil som du kan herje litt rundt med. Når du for mer respekt for å ha klart banen (Ligner litt på Need for Speed?) får du nye biler. Du kan bare bruke bil to i hele spille, men du må bare oppgradere selve bilen etter hvert så trenger du ikke å bry deg om å skaffe flere biler. Fordi bil nummer to er like bra som alle de andre på en måte.

Kaboom
Du kan skaffe deg raketter som du bruker mot de andre og etter hvert lenger ut i spillet for du bedre våpen til sammen er det bare tre våpen som gjør at det blir kjedelig i lengden. De har som sagt lagt til bomb on you det er at du har en bombe på deg og du må kjøre fort, vis ikke sprenger du vis du kommer under minimal fart. Når du har kommet under streken har du enda 0.1-1.0 sekunder igjen til å få opp farten igjen som gjør det dårlig. Siste man i mål sprenges er som Burnout, ligger du sist og kommer inn i mål er du død. Kaboom. De har lagt til pass det bomb, er at du skal levere bomben til en annen en og stikke av gårde med engang.

Loop og videre, stunt?
Husker dere hvordan Stunt spillet virket? Med loop og diverse andre ting? Crashday har fått tips ifra det spillet, det er fordi det er loop, og mye annet stunt ting du skal gjøre. Du skal få mest poeng og ikke skade bilen for mye fordi da sprenger du. Kartene er noen ganger bra detaljert men noen kart har ikke noe detaljert nesten som gjør at det blir kjedelig bane.

Rot, rot og atter ROT!!
Menyene i selve spillet er bare rot og det er vanskelig å navigere seg igjennom selve spillet. Du kan ikke bruke musen men bare tastaturet til å navigere deg rundt i selve menyen. Når spillet loader så viser den selve windows "taskbar" og så går den inn i selve spillet at den tar over hele skjermen.
AI er til å grine av, når du skyter på de når du kappkjører så snur de seg og prøver å skytte deg som gjør at du vinner løpet uansett hva du enn gjør. Når man spiller past the bomb så hender de at de følger etter bomben også kjører til ingen steder. Kartene er forvirrende og man har ikke et minikart, minikartet viser ikke noe bare at det noen biler ved siden av deg eller bak. Hvor veien fører enn veit man aldri, er bare å følge veien og håpe på det beste.

Crashday er et spill du blir fort ferdig med, jeg var ferdig etter en time. Jeg brukte som sagt aldri en annen bil en selve bil nummer to jeg fikk etter å ha kjørt noen baner. Det er ikke noe bonus kart og man blir fort lei. Det er for repeterende og kartene er dårlig detaljert. Musikken og lyden i selve bilen kunne jeg ikke skrive så mye om på grunn av at spillet har problem med SBLive! Kort. Noe som gjorde at jeg ikke hørte musikk nesten. Lyden hakket. Hvorfor gir de ut et uferdig spill der datamaskinen hopper ut av selve karte og klarer ikke å komme inn igjen. Siste bane har jeg ikke ord på.

+ Brukt ekte biler +Alltid forskjellige stunt kart
+ Fått med skade modeller
- Repeterende