Destruction Derby 64

Det er ikke så mange som gidder å sette opp sin gamle og grå Nintendo 64 for å vekke opp minner mer. Det er synd, for N64 er klart et av de beste konsollene gjennom tidene. De hadde tonnevis av kjente og utrolige spill, men det er et spill som jeg synes er knall gøy og som ikke mange vet om finnes. Dette spillet heter Destruction Derby 64

Destruction Derby kan man nesten kalle et "kræsje spill". Det som er meningen er at man velger en bil og deretter entrer en arena der man skal prøve å kræsje i alle de andre bilene som er i arenaen. Det er enkelt, og utrolig morsomt! Kjøre følelsen kan ta litt tid å venne seg til, men er fantastisk når man klarer det. Man får en deilig følelse når man suser i full fart og kræsjer hardt i en av de andre bilene i arenaen.

I Destruction Derby 64 finnes det en Single player og en multi player. I single player spiller man gjennom 4 forskjellige moduser som også finnes i multiplayer delen. Man starter i den letteste vanskelighets graden, og jobber deg opp over til den vanskeligste vanskelighets graden. Det er ikke at det ikke er morsomt å spille igjennom singleplayer delen, for det er det, men det er bare at den varer så utrolig kort! Vis man er ordentlig god, kan du spille den igjennom på minst 1 time. Multiplayer er det morsomste med hele spillet, og det er nok derfor du kommer til å spille dette spillet.

Som jeg sa tidligere, er det 4 forskjellige moduser i Destruction Derby 64 - Death match, Bomb tag, Capture the flag og Destruction race. I Deatchmatch kræsjer man bare i andre biler og får poeng for det. Når su blir kræsjet på av andre biler, mister du liv og vis du ikke har mere liv igjen, taper du. Den med mest poeng når kampen er ferdig, vinner. I bomb tag er det om å kjøre med en bombe i lengst tid, men man må samtidig passe på at ikke bomba sprenger mens du holder den. I capture the flag spiller du i et lag mot ett annet og skal prøve å bringe motstandernes flagg over til ditt flagg. Denne modusen er for lett, og er skikkelig kjedelig. I den siste modusen Destruction race skal man kjøre igjennom en bane som i et vanlig bil spill men også samtidig kræsje i ed andre bilene som du kjører i mot og få påeng for det. Du må også passe på at ikke tiden går ut, for da taper du.

Grafikken er ikke det beste på N64, men er bra nok. Banene og bilene er detaljerte, men grafikken er utsatt for en permanent lagging i multiplayer. Fysikken kan også være litt rar iblandt.

Musikken er intens og passer veldig godt inn til spillet. Lyd effektene er gode og høres veldig deilig ut når en bil eksploderer

Vis du skal spille et spill som du kan kose deg med med allle venna dine på N64, er dette et utrolig bra valg. Det er rett og slett underholdene!