Final Fantasy III

Dette er et klassisk Final Fantasy spill, så har du spilt noen av de eldre Final Fantasy spillene vet du hva du begir deg ut på. Dette er første gang Final Fantasy III kommer til vesten, men i en sterkt forbedret versjon.

Grafikken er stort sett svært god, men den er i faresonen for å være hakket for "søt", spesielt når det kommer til grafikken på personer. Musikken er skuffende, og kommer ikke i nærheten av soundtrack'ene til andre gamle Final Fantasy spill, men den funker i hvert fall helt greit.

Kampsystemet er basert rundt en rekke forskjellige klasser(rundt 20) med forskjellige egenskaper, noe som kan gjøre spillet svært annerledes hvis du bestemmer deg for å runde det om igjen, ettersom man kun har 4 personer med seg. Dette gjør opp for spillets moderate lengde. Kampsystemet fungerer slik at hver av dine karakterer pluss hver fiende får bruke en ting hver runde(enkelte fiender får riktignok bruke 2). Dette kan være angrep, magier, summons og en rekke annet, alt utifra hvilke klasser personene i gruppen din er.

Jeg vil definitivt ikke anbefale dette spillet for folk som ikke har spilt noe særlig japanske RPG'er før, for dette spillet er svært vanskelig. Enkelte av bossene er utrolig sterke og krever at du trener deg en god stund før du klarer å slå dem. Dette er helt ok, men når man må gjennom en halvtimes hule fullstendig blottet for save points for å bli tilintetgjort av en boss ved enden, så mister man lysten til å spille. Dette spillet ville fått en klar åtter hvis man kunne save overalt, men ettersom man ikke kan dette får spillet "bare" en svært sterk syver.

Samlet karakter: 7.7/10
1
2