Star Wars: Republic Commando

Dette spillet skaffet jeg meg for en hundrings, som er en helt grei pris, men hadde jeg betalt mer hadde jeg virkelig følt meg snytt. Joda, single player campaign er underholdende, men har absolutt ingen replay value.

Du er lederen av et lag på 4 klonede soldater for Republikken og du skal utføre en rekke oppdrag for å stoppe Separatistene. Du styrer lederen for denne lille hæren i første-person, men du kan gi ordre til de andre i gruppen. Man skulle tro at dette var perfekt for co-op spilling, men dette spillet er totalt blottet for co-op. Den eneste multiplayeren i dette spillet er en helt ELENDIG deathmatch mode på noen skikkelig små og fantasiløse baner, og har absolutt ingen spillverdi.

Selve single-player campaign varer en ganske lang stund, men en syltynn historie uten noen særlig påvirkning på Star Wars-universet ødelegger spenningen. For å knuse den lille følelsen du har igjen av at universet avhenger av dine handlinger, så har spilldesignere prøvd seg med humor. Hele spillet er så stappet fullt av pinlig dårlige kommentarer som får deg til å føle deg som en del av That 70's Show fremfor Republikkens arme. Dette er det som virkelig ødelegger spillet etter min mening.

Det eneste som redder karakteren fra å nå bunnen er vakker musikk som er knabbet fra filmene, og svært god grafikk.

Star Wars-fans vil kjenne igjen en rekke fiender, våpen og omgivelser, men er du ikke en fan av Star Wars så for Guds skyld ikke kjøp dette spillet. Forresten, selv om du er en fan av Star Wars ville jeg uansett ikke anbefale deg å kjøpe dette spillet. Pokker ta alle de anmeldelsene som roser dette spillet, dere lurte meg til å kjøpe dette!

Samlet karakter: 7/10
1
2