Star Wars: The Force Unleashed

Skrevet av: sondje   2009-01-19

Du er Darth Vaders hemmelige lærling Starkiller. Han har lært deg å bruke sverdet. Nå er det opp til deg, vil du følge din "master's" fotspor, eller har du en annen mening om den mørke siden?

Star wars: Force unleashed setter deg rett inn i action med Darth Vader's raid i wookiens hjemby Kashyyk. Vader er på jakt etter en jedi. Når han skal til å drepe denne jedien kommer han over en liten unge som plutselig tar sverdet til Vader. Dette er begynnelsen av Starkiller sin reise.

Grafikken i dette spillet er nydelig, noen cutscenes kan se ut som det var en film. Alle effektene i spillet ser utrolig bra ut. Lynet både ser og høres bra ut i det du zapper en fiende. Alle karakterene ser veldig bra ut. Vader, skumlere en noensinne. Det kan nok hende at du kommer på noen bugs her og der som kan se litt merkelige ut men hei, ingen er perfekt!

Gameplayet funker kjempe bra. Det er utrolig gøy å se en fiende bli kastet flere meter langt vekk. Spillet heter ikke The force unleashed for ingenting! Du har force grip, force lightning, force push, force repulse og lightning shield. Alt funker bra og kjempe gøy å bruke. Fektingen med sverd i Star Wars har alltid vært gøy, det kommer også alltid til å bli det. Du har masse comboer å velge mellom. Men etterhvert ut i spillet vil du kanskje bare drite i hele sverdbruken og heller bruke "the force". Det er en utrolig bra fysikk.

Lyden! Lyden er utrolig bra. Lucas er jo kjent for sine mesterverk. Du kan høre lightning strømme ut av Starkillers hender. Darth Vader sin stemme er gjort av "Chad Vader". Kjent fra youtube. Han gjør en utrolig bra jobb. Musikken er praktfull og du får alltid en god stemning.

Dette er det mest negative med spillet. Det at det er en god historie, det kan ingen klage på men det er så kort iforrhold til det man hadde håpet på. Det er gøy den første uken, men etterhvert kan det bli litt kjedelig. De skulle hatt med en onlinedel i spillet også. Det hadde vært interessant. Det er jo det at det kan fort bli kjedelig aleine og det er ikke noe snakk om split-screen heller. Hadde også vært gøy om fiendene Starkiller slåss mot kunne vært litt mer redde for han.

Overalt så syns jeg det er et råbra spill som burde prøves av alle, ikke bare Star Wars fans men også alle andre.

Grafikk: 9
Gameplay: 8