F.E.A.R. 2: Project Origin

F.E.A.R 2 - Project Origin er seriens offisielle nr 2, selv om det har vært adskillige utvidelsespakker til det første spillet, som forøvrig var solide, meget spillbare titler. Men hvordan er nå egentlig spillet vi snakker om her?

FEAR 2 (jeg gidder ikke å skrive de punktumene hele tiden. Det får da pinadø være grenser, mann!) er et spill som har beholdt sjelen til de første spillene. Intens action og redsel - som tittelen tilsier - er spillets bærebjelker. Og de holder mål. De av dere som har spilt de første titlene vil kjenne igjen kjære våpen og funksjoner som 'reflex', som er slow motion på alltunge, og 'Hammerhead', som nagler folk til veggen.

Historien fortsetter der det siste spillet slapp. Du er Becket. En soldat i First Encounter Assault Recon. Den lille jenta fra de første spilla, Alma, er ute etter deg. Det er vel så og si spillets grunnhistorie. Med dagens fokus på story faller FEAR 2 litt fra. Historien er ikke så verst, men den blir fortalt på en litt laber måte. Man får med seg masse ved å lese halvkjedelige 'intelobjekter' man finner spredt rundt i spillverdenen. Mens noen av disse bærer på fet informasjon som forsterker spillopplevelsen er andre regelrett unødvendige og kjedelige å lese.

Grafikken er det ingen ting å klage på. Ultravoldelig og deilig. Akkurat slik man liker det!

Lyden er utrolig imponerende. Monolith har skapt et glimrende lydbilde med mange små detaljer som lett kan "overses" med mindre man er spesielt interresert, slik som undertegnede. Lyden matcher nesten den i Dead Space!

Alt i alt et godt spill som er verdt både pengene dine, og den tiden det tar å fullføre det. Spill det alene. Spill det med headset på max volum. Spill det sent på kvelden.

Samlet karakter: 8.3/10
1