Spillere: singel player, 32 online.
Aldersgrense: 18+
Utgivelse: 25 Februar EU

ADVARSEL INNEHOLDER SPOILERE MEN IKKE SÅ MYE. DET SOM ER AV SPOILERE HVET DERE NOK FRA FØR.

Killzone 2 er et action spill til PS3 her befinner man seg på planeten Helgan.
Killzone 2 er en av de beste skyttespillene på PS3 og kom ut i går, her er da min anmeldelse.

Alt var kaos kulene suste rundt hodet mitt som bier. Helghastene var laget for og drepe og det var det ingen tvil om. Medsoldatene mine døde foran føtene mine jeg kjente redselen og angsten fra kampen. Testosterone flommet i blodet mitt i det jeg tok opp bazookaen og fyrte av et kraftig skudd som borret seg inn i veggen og sprengte den opp. Ut stormet fienden, jeg kunne føle de orangsje øynene som fulgte meg med for hvert skritt jeg tok. Velkommen til planeten Helgan.

Killzone 2 er det andre spillet i serien og er et science fiction first-person shooter for playstation 3. Det første killzone spillet var til Playstation 2 men kom senere til psp.
De fleste syns at traileren på E3 i 2005 så mye bedre ut en det spillet ble nå, men jeg mener tvert i mot at spillet ser bedre ut nå. I Europa var det 1,1 million som hadde forhåndsbestillt det, noe som er ekstremt.

Men til spillet. åpnings videoen fikk meg til og fryse nedover ryggen, den fantastiskke grafikken og de brilliante voice-actingene skapte følelser i meg som jeg ikke kan beskrive på en annen måte en at det minner meg om følelsen jeg fikk i gjennom hele MGS 4. i spillet føler jeg meg virkelig til stede i krigen. Grafikken er det sykeste jeg noen gang har sett sammen med crysis og MGS. Jeg vil si at dette hjelper spillet veldig mye på realisme. Killzone er veldig realistisk til og være i fremtiden, spillet virker realistisk med mye action og helsprøe scener som virkelig bærer spillet fremover. Landskapene er det jeg vil si at grafiskk sett er det beste. De fantastiske nyangsene og kontrastene skaper følelse og beundring gjennom hele spillet. Områdene i KZ 2 er veldig varrierte alt fra skjønne, fargerike steder til møkkete gromsete og uhyggelige steder som Helghan. Grafiskk sett vil jeg si at KZ 2 er sterkest på de fine detaljene på våpnene. Her ser alt realistisk ut og du blir virkelig dratt inn i spillet. Her har Guerrilla Games gjort en strållende jobb som virkelig vises.

En ting som gjør KZ veldig varriert og gøy er utvalget av våpen. I spillet finner vi mange våpen alt fra klassiske våpen til nye våpen. Vi har altså masse og glede oss med når vi skal møte fienden, alt fra laser våpen til klassiske pistoler og maskingevær. Enkelte av våpnene man finner er så krafftige at de kan sprenge fiendens skjulesteder i flere tusen biter. I killzone så har de tatt med de klassiske eksplosive tønnene som så mange spill før seg. Dette gjør ikke spillet klisje aktig men heller moro og til tider lettere en det pleier og være.
Men jeg skal ikke si at killzone er lett for det er det ikke.
Kontrollene i KZ er bare helt råe, kontrollene minner veldig mye på de som er i Call of duty 4

Det som de fleste vil si er det beste med killzone er nok onlinen. I Warzone kan man spille opptil 32 spillere på lag mot hverandre og diverse andre moder. Ettersom man blir bedre i Online moden så får man sjangsen til å velge hvilken class man skal være og oppgradere seg til en krigsmaskin. De forskjellige classene er omtrendt de samme som er i TF2. Onlinen i KZ er nok noe av det aller beste online jeg har spillt, jeg kan til og med innrøme at den slår MGS sin.

Lyden i Killzone er også noe av det bedre jeg har hørt. Du hører skudd som suser rundt hodet på deg som om du var i krigen selv. Lyd bildet er rett å slett imponerende. Jeg gjemmer meg bak en vegg og hører en mørk stemme som vil drepe meg, plutselig hører jeg en til og jeg skjønner fort at de har fått øye på meg. Før jeg vet ordet av det så kommer det en granat og bang skjermen blir grå. Musikken i KZ er veldig fengslende og episk, her blir du ført inn i kampen med musikk som virkelig passer. Men nå kommer jeg til det som jeg virkelig mener er det beste med spillet å det er de fantastiske voice-actingene. Når vi kommer til voice-actingen er alt nøye gjennom tenkt og planlagt. Den fantastiske voice-actingen til Brian Cox som spiller Helghastenes hersker Visari. Han gjør en glimrende og ikke minst enestående jobb og skal ha mye skryt for sin stemme. Brian Cox klarer virkelig og formidle det han mener på en ond og maktgal måte som overbeviser stort. Alle voice-actingene er kjempe bra men Brian cox sin er den beste.

I killzone 2 følger vi de fire medlemene i spessial gruppen ISA de er:
• Sergeant Tomas "Sev" Sevchenko (Hoved-personen)
• Corporal Dante Garza
• Sergeant Rico Velasquez
• Corporal Shawn Natko

Storyen i spillet er veldig bra og omfatende her er forøverig storyen i korte blikk:
Sevs gruppe ISA har fått i oppgave å hjelpe angreps styrkene med og Gjøre Pyrrhus trygg, ISA oppdager fort at de har rotet seg oppi noe skikkelig søl. For Helghastene er nemelig ennå bedre og mer motivert på sin hjemplanet. ISA skal
ta til fange Helghans keiser Scolar Visari som er en ond og mektig fiende, men det blir en hard og vannskelig vei.

En ting som Guerrila har lagt mye jobb i er AI, fienden er smartere en noen gang og du føler at de virkelig er med i kampen. I killzone 2 er fienden mye smartere og kampklare, Fiende og dine med soldater er virkelig troverdige og gode. Noe som skaper en Flottere kamp-følelse. Noe som mange spill sliter med er at fienden er mest intrresert i å drepe deg, men denne gangen er de like interresert i deg som i dine kamerater.
Noe som er veldig skuffende med KZ 2 er at det ikke er mulighet for og spille to stykker på campainen. Dette er veldig trist i og med at killzone ville ha hvert mye bedre og ikke minst holdbarheten ville ha vært en del bedre.
Jeg vil si at Killzone 2 er det perfekte skytespillet, jeg er rett og slett forelsket i dette fantastiske spillet. Jeg vil absolutt anbefale spillet til alle som har en Playstation 3. Killzone 2 er ikke bare det ultimate skytespill men også et perfekt blandet spill som har styrke over alt og er et av tidenes action spill.

Pluss/minus:

Pluss:
fantastiskk grafikk,perfekt lyd, Onlinen og til slutt skaper en super action følelsen som varer gjennom hele spillet.