Naruto: The Broken Bond

Skrevet av: howletx   2009-03-02

Uzumaki Naruto is back, and not in black.
Naruto The Broken Bond tar hendelse i episode 81 til og med 135 fra Naruto anime serien. Og dette er rett etter slutten på Naruto Rise of a Ninja. Og er basert på to ninjaer som kjemper i mot værandre.

Grafikk:
Vel grafikken er ikke genial, men helt greit, ikke mer en man trenger, det er fokus på den type animasjon som det er i anime serien. I Rise of a Ninja det var klipp fra anime serien, men det var det ikke i Broken Bond, og takk for det. Spillet har ikke cutcenes og har derfor ikke en overlegen grafikk på historie momentene. In game er pen, men litt vel billig, fordi at du ser ofte de svarte streken rundt karakterene, dette kan janskje være meningen, men litt kjedelig. Omgivelsene rundt deg er pene. Det eneste andre jeg har å si på grafikken er alle glichene og alle lagene som gjør at spille ser litt uferdig ut.

Lyd:
Lydsystemet er veldig presist ved efekter, men fordi at man egentelig har valget mellom japansk(orginal) og engelsk(dubb) så blir det engelske seende litt uferdig ut med munnene. Men våpnene lager ganske fine lyder, og at våpnene lager ganske ekte lyder, ved at vi tenker på klang som våpen lager ved at de treffer værandre, eller at de drar våpen.

Gameplay:
Slik som det er så er det faktisk mitt favoritt "fighter" spill. Men det er ikke bare en fighter det er også et eventyr spill.
La meg fortelle litt om fighter delen: Du er en av de 30 charakterene i spillet, og kjemper mot en annen, du bruker x og y knappene til angrep, samt rb til kaste angrep. b knappen brukes til forsvar, og a til å hoppe, rt er grapple. Og for første gang i et Naruto spill så er det tag team, i historien er et tagteam på tre personer. Men i kamper utenom som er i andre moduser er det maks 2 mot 2.Her kommer den beste delen: Jutsu, for å bruke en jutsu må du holde inne lt og flytte begge stikkene i veier, så slippe lt når den treffer en halvsirkel. også er det en masse ting som du må gjørde, dette orker jeg ikke gå inn i detal på.
La meg nå gå inn på eventyr delen, når du går på eventyr så skal du være tre karakterer, når det ikke er på storyline så velger du dine egne lag kammerater. Og som du går igjennom så skal du løpe imollom store områder ved å hoppe fra tre til tre. Og for å komme over områder dær du ikke kan hoppe så må du lage bruer. Du flyr å leter etter penger og kort, for å bli sterkere. Samt dette er det hemmlige steder å besøke. Og oppdrag blandt andre "shinobi."(ninjaer) Og etter litt trening så kan du alle kontrollene uten å tenke en halv gang.

Holdbarhet:
Selve historien er ikke mektig lang, men det er mye annet, som tideligere nevnte oppdrag og andre ting som tar tid. Og turneringer er morro, både alene og med andre. Online er vært mange timer med morro, og med muligheten av 30 charakterer så er det nesten uendelig med kamper. Og det er mange andre online så det blir ikke tregt.

Historie:
Historien starter med angrepet på Konoha, og etter dette så starter du veien mot at du skal hjelpe deine venner. Nesten alt som skjer i serien skjer i spillet, men det er noen bonus oppdrag som du ikke møter i anime serien. Og historien er morro, selv om man ikke har spilt Rise of a Ninja.

Grafikk:8
Lyd:8(sterk)
Gameplay:10