Killzone 2

Jeg kom hjem etter en slitsom skoledag, og tok killzone2-spillet ut av posen, rev av plastikken, åpnet coveret og satt cden inn i ps3en min. og inne i der har det stått siden.

Historie:
du heter sev og som ISA-soldat blir du sendt til planeten helghan for og finne og drepe diktatoren Scolar Visari og alle helghastene som er der, som noen år før hadde invadert din hjemplanet. men veien dit blir ikke så enkel som det høres ut som, og i tillegg til alle de vanlige helghastene som kommer i mot deg, er det også noen mer "boss" liknende du må drepe på veien, Og de er ikke like enkle.

Graffiken:
graffiken er sinnsykt bra, og gjør at du lever enda mer inn i spillet enn det du allerede gjør, og selv om du vet at det er et spill, så føles alt veldig virkelig. og noe som også er helt jævlig fett er og gå nærme helghastene i mørke ganger og skyte dem, for da lager kulene en lysseffekt som du bare blir stående og måpe etter. Og du kommer nok til og stå og stirre litt når du er oppå toget også

Kontrollene:
det er mange som har klaget over at kontrollene er så seige og vanskelige, men jeg har ikke lagt så mye merke til dette. kanskje noe av grunnen er at jeg har gått inn på innstillinger og satt på sensitivity og knapper nesten likt som cod. selv om kontrollen er litt seigere enn cod så tar det ikke lang tid før man begynner og klage på alt for sensitiv cod styring. styringene er litt annerledes online en på story-modusen også. på storyen så må du holde inne sitte knappen og gjemme seg bak ting og sitte, men online kan man bestemme om man skal holde inne eller trykke seg inn, og så trykke seg ut. Det eneste minuset er at det er litt kronglete og sikte når du er i cover, men du venner deg til det.

Lyd:
lyden er veldig god, og hvis du har et bra stereo anlegg så kommer du til og sette deg lenger ned i stolen når helghastene skyter mot deg. men selv om du ikke har verdens beste anlegg så kommer du fortsatt til og bli imponert, og jeg har heller ingenting og klage på hvordan medkameratene mine snakker i spillet, selv om jeg har hørt noen som har sagt at de kom med noen rare utsagn noe ganger, men dette må ha gått meg hus forbi.

Multiplayer:
denne er også veldig god, selv om det ikke er mer enn 5 forskjellige moduser så har de bare tatt med det beste av det beste og ikke tatt med masse forskjellige ting som nesten er identistiske. du kan også lage egne servere eller bare gå inn på andre sine servere. Noe annet som jeg syns er bra, er at når du lager egne servere så kan du velge hvem og hvor mange av de forskjellige modusene som du vil ha med, pluss at du kan velge hvor mange spillere som kan spille på den og flere forskjellige innstillinger. Det som jeg nesten syns er best med multiplayeren er at når du er inne i et game så slipper du og gå ut til lobbyen hver gang den skifter fra body count til search and retrieve eller en annen modus.

Holdbarhet:
Holdbarheten kan variere fra person til person, men vist du bare liker story-mode kommer du nok til og runne det på en 7-8 timer, men hvis du er en som liker både Story-mode, multiplayer og trophys så kommer du nok til og spille dette helt til fingrene blir så svette at de krymper inn i hånda eller faller av. neida, men du kommer i hvertfall til og spille dette mye.

men alt i alt er dette et spill for dem som liker en solid enspillerdel med en fantastisk multiplayer, og de som liker fantastisk grafikk og en ekte skytefølelse.

Pluss: gode kontroller, pen grafikk og lys effekter, multiplayeren og heftig action-fylte oppdrag.

Minus: Ingen coop.