Mirror's Edge

Mirror's Edge er noe helt nytt, som jeg nesten aldri har sett maken til innenfor spill. I tilleg til dette er det et jævlig vanskelig spill. jeg lurer på hvor mange ganger jeg har måtte prøvd på nytt gjennom hele spillet. Det er ivertfall ikke få ganger!

Det første jeg så når jeg skrudde på spillet og prøvde den første banen var designet, de fantastiske fargene. Med engang syntes jeg spillet var helt utrolig herlig, og så etter et par baner begynte det å bli så inn i granskauens vanskelig, det var nesten så jeg ga opp. Så vanskelig og frustrerende syntes jeg ikke et spill skal være, greit nok at det er vanskelig på hard, men når du spiller på easy bør det gå som toget. Historien i spillet er heller ikke noe spesielt bra, men jeg skjønner at historien ikke er hovedpoenget. For hovedpoenget er å løpe ifra vakter, løpe, hoppe, krabbe, slenge seg og irritere seg. De seks er hele poenget med spillet, noe jeg syntes er helt greit, men jeg vil egentlig heller løpe meg en tur ute enn å spille det til tider. Hvorfor? Fordi du må prøve over 20 ganger på cirka 10 forskjellige steder i spillet, og det er helt forjævlig frusterende. Har hatt lyst til å kaste kontrollen i veggen / tv'en / pc'en / ut av vinduet flere ganger, men når du først får det til er det som om du har fått til noe umulig.

Har ingenting å si på grafikken, den er herlig, og kan ligne litt på tegneserie grafikk! De har fått med skygger, mørke rom og masse andre små-detaljer som kanskje mange andre spill mangler. Lyden er også helt grei, mens gameplayet derimot er ikke fullt så bra. Du bruker tilsammen cirka 3 knapper mellom spillet: L3, R3 og L1...Jeg liker litt variasjon, samtidig syntes jeg de kunne lagd lettere baner og kanskje flere "vanskelige" knappe-komboer! Holdbarheten er vell heller ikke noe stort innenfor dette spillet, jeg skal ivertfall ikke runne det fler enn engang, og jeg må innrømme at jeg har gledet meg ganske bra til jeg hadde fullført det.

Konklusjon: Det er et godt plattform-spill med gode detaljer og noe helt nytt innenfor spill, men ikke mye mer enn det. Jeg er veldig glad jeg låner spillet, og ikke kjøpte det selv. - Da hadde jeg blitt skuffet, veldig skuffet.

Grafikk: 10/10
Lyd: 8/10
Holdbarhet: 6/10