logo hd live | Pepper Grinder
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄

Unreal Tournament '99

Det var en tid da skytespill ikke var om å ha den mest realistiske følelsen eller revolusjonerende gameplay, det måtte bre være gøy! Unreal Tournment (det første) er et toppklasses skytespill, og det er ganske gammelt...

Når jeg i 2000 fikk en ny PC, raste det inn nye spill stadigvekk i min hylle. Mange kjente klassikere, som dette. Unreal tournment er det første skytespillet jeg kanskje spilte, ivertfall det som gjorde sånn at jeg ble forelsket i FPS sjangeren! For i motsetning til nåtidens skytespill, så skal du bare gå rundt å plaffe ned folk! Du skal hverken ta cover, stoppe og campe eller bruke en time på å planlegge ditt neste trekk. Nei, I unreal Tournment trenger du en god reaksjons evne, for dette spillet går fryktelig kjapt! Vis du ikke er kjent med serien og prøver det en gang, er jeg ganske sikker på at det er det kjappeste skytespillet du har kommet borti.

La meg snakke litt om singleplayeren, som nok er det svakeste punktet i spillet. Du deltar i forskjellige, kjente moduser som deatmatch, capture the flag you name it - mot botter dumme som brød. Men saken er vell egentlig at dette bare er en liten trening før du setter deg inn i multiplayeren. Og det er her - damer og herrer - INGEN spill kan slå Unreal Tournment! Spillet har nemlig et massivt comunity, tross at det er et gammelt spill. Du vil møte motstand hardere enn betong, så vis du er ny... synd for deg! Matchene er intense. Du hopper fram og tilbake - nesten bokstavlig talt - og skyter, og skyter, og skyter! Med et såpass inteligent arsenal av våpen, vil fryd ramme din sjel!

Mens vi nå snakker om våpen, må jeg si at Unreal Tournment ikke kan slås! Nei, spillet har ikke titalls med våpen, men alle våpnene har forskjellige personligheter og forskjellige måte å måtte bli mestret på. Nærmest alle våpnene har et "secondary" skudd. Det betyr at du avfyrer to forskjellige typer skudd med de to museknappene. Og det er det som avgjører om du er god eller ikke, hvordan du bruker disse våpnene, hvor du avfyrer disse skuddene.

Unreal Tournment har et bane design ulikt allt annet. Du finner brett der gravitasjon ikke finnes, og flere brett der springbrett er plassert. Disse springbrett banene er noe for seg selv. Det er kaos, ja, men utrolig morsomt! Alle hopper rundt, og man må derfor alltid være preisise med skuddene man bruker. Jeg synes det bare er litt synd at banedesinget på de senere Unreal Tournment spillene ikke har vært like vellykket.

Når da dette spillet kom i 1999, var grafikken utrolig. Selvfølgelig ikke like imponerende nå, men den har sin sjarm - på en måte... Jeg er ganske imponert over at et såpass gammelt spill har så detaljerte baner og ikke minst detaljerte kropper som ligger der i flere biter etter at jeg skøyt han med min aldri så liten venn rocket launcher! Jeg er også veldig imponert over lydeffektene, samt musikk. Du kan da ikke mislike en mørk og dyp stemme som roper ut "Dobbel kill!" vær gang du har... ja, gjort en dobbel kill. Musikk er intens, og alltid catchy.

Vell, det er egentlig ikke så mye å si om Unreal Tournment, for komplisert er det nå i vertfall ikke. Men det er en liten kommentar dere må lese skikkelig:
      "Dette er helt klart, uten tvil det beste skyte spillet som er laget!" Jeg kan ikke anbefale det nok.

Karakterer: