Wii Sports

Jeg har nå viftet og slått vilt rundt meg og det har kostet mye blod og svette, svetten har rent nedover ansiktet mitt. Som dere sikkert skjønner har wii sports hvert en tung treningsøkt for meg.

Wii sports er spillet som følger med Nintendo Wii, her er det ikke grafikk, lyd eller action som teller her går det nemmelig på gameplay og holdbarhet.
Wii sports er det spillet som har blitt solgt mest til Wii på grunn av at det følger med Wi-en når man kjøper den. Wii sports går en ny vei for å vise hva nintedo wii kan gjøre og at gameplay kan være underholdene og morsomt.
Jeg husker jeg hadde veldig store forhåpninger til dette spillet 3 år tilbake i tid, jeg hadde sett mye fra spillet og det var ingen tvil på om jeg skulle ha dette og wii.
Jeg håpet på et moro spill som jeg kunne ha det moro med alene eller med gode venner. Siden dette var det første spillet mitt til wii håpet jeg på at det var bra slik at jeg fikk et bra første inntrykk av wii.

Wii sports er et sportsspill som består av fem forskjellige grener som man kan spille de er: Golf, Bowling, Tennis, Baseball og boksing. Disse er utrolig gøye og har mye moro og by på. Det er vel og merke at wii sports ikke er et så vanskelig spill eller komplisert alt er simpelt og enkelt. Som nevnt spiller Nintendo bare på Gameplay, holdbarhet og spillfølelse i dette spillet og derfor er det ikke et komplisert spill, men likevel et moro spill. Altså så er wii sports et spill som jeg vil si at de fleste behersker og liker godt, wii sports simulerer og det føles som du spiller når du slår og med noen bevegelser føler du deg som en konge før du går ut og prøver å spille den sporten i virkeligheten og du ikke gjør det noe bra, så du går inn og spiller wii sports igjen.
Boksing er ekstremt gøy du står i stuen med kontrollene og slår rundt deg, du må forsvare deg og har du godt på boksing så kan du dra nytte av dette i wii sports du kan blokke og så når motstanderen minst venter smeller du til med høyre eller venstre hånda rett inn i ribbeina hans. Gameplayet er ganske simpelt, men det har sine problemer som virkelig kan være irriterende til tider blir kontrollene alt for sensitive eller så begynner sensoren og tulle, det er nemmelig viktig at du alltid peker mot sensoren hvis ikke kan det gå galt.
Dette er til tider veldig irriterende og kan ta fra deg litt av den gleden du har, men som regel funker det meste bra og imponerer.
Det som er litt moro på wii sports er at man kan bruke de personene man har lagd på wii og spille som dem. Det er utrolig morsomt å lage en fyr og så sende dem ut i krig.
Har selv lagd voldemort og det er et merkelig syn å se han spille tennis.

Det som man merker mest når det kommer til problemer er det kontrollene spesielt i boksing og baseball blir det veldig dårlig. Du kan nesten ikke velge hvordan du skal treffe ballen og når man skal slå og ballen havner som regel utenfor linjen. Når det kommer til boksing er dette det som virkelig går meg på nervene boksing er den beste sporten på wii sports, men på grunn av dårlig respons fra kontrollen hender det at det ikke skjer noe når man slår.
Den sportsgrenen som funker aller best er bowling, det er utrolig gøy og nesten ingen problemer med kontrollene og det blir en fryd og spille dette spillet bowling er den beste grenen sammen med tennis og boksing synes jeg.

I tillegg er det mye mer man kan gjøre enn å bare spille Bowling, Tennis, Golf og Baseball, det er nemmelig treningsøvelser som kan spilles. Du kan nemmelig trene personen du spiller til å få bedre stamina, fart osv. Dette gjør den bedre og det blir lettere å bruke dem, men etter som du blir bedre blir også konkurrentene dine bedre.
De forskjellige øvelsene gjelder innenfor de forskjellige sportsgrenene, men med en ny vri som funker mye bedre enn normalt. Treningen er ekstremt morsom og gjør man det bra så får man en god alder, men har du virkelig gjordt det dårlig så kan du ha kroppen til en 80 åring. Trenigsøvelsen kan bare tas en gang om dagen per person og derfor tar det lang tid før man har trent opp en person.

Wii sports er et partyspill og burde spilles med gode venner alle de forskjellige grenene støtter multiplayer slik at man kan spille flere og ha det moro.
Vil du ha den beste opplevelsen så burde du spille med en god venn da blir man ikke så opptatt av problemene og man tenker mer på å knuse vennen sin og virkelig ha det gøy. Men selv wii sports blir kjedelig etter hvert man blir sliten, kontrollene begynner å irritere deg og man blir lett lei av grafikken. Wii sports er gøy helt til man kjøper seg et nytt spill til wii og da tar man kanskje wii sports opp en sjelden gang eller når man har venner på besøk. Holdbarheten er god, men bare med venner wii sport er ikke noe å spille alene.

Grafikken i wii sports er ikke noe å skryte av den er rett og slett forferdelig og utrolig kjedelig, du får ingen kos i å se på spillet og man må til tider konsentrere seg. Alt er lagd simpelt og kjedelig det er ikke noe ekstra ordinert eller nyskapende over dette. Jeg begynner etter hvert å bli lei av spillet på grunn av den kjedelige grafikken, men det er jo ikke grafikken som er viktig i et sportsspill. Likevel syns jeg at dette er noe som Nintendo virkelig burde brukt mye mer tid på. Grafikken er helt ok verken dårlig eller spesielt bra. Grafikken passer nok for små barn som ikke tenker på hvordan grafikken ser ut og for dem ser det sikkert fantastisk ut, men ikke for en grafikkhore som meg selv.

Når det kommer til lyden i Wii sports sier jeg bare ok hva tenkte de på? Lyden er helt grei, men det er musikk som virkelig går meg på nervene etter kun kort tid. Det spilles den samme sangen hele tiden som får meg virker som kunne kjedet en stein til døde. Det virker kanskje som om jeg har tenkt til å gi lyden bunnkarakter, men det er en ting som redder lyden.Det er nemmelig kvaliteten på lyden og variasjonen som i lydene som redder lyden og hever spillet noen karakterer. Lyden er ikke noe å skryte av, men alt i alt syns jeg den er helt ok.

Jeg konkluderer med at Wii sports er et fantastisk spill og spille med venner og et bra spill og starte wii med, men dessverre lever ikke spillet opp til noe stort og spillet blir lett kjedelig og teit hvis man spiller alene. Jeg er fornøyd med spillet og det er helt ok til å starte wii, men som sagt ikke det helt store. Det flotte gameplayet hever spillet en del og dette er det beste med spillet. Skal du ha Wii så får du nok med dette spillet, men hvis ikke så ville jeg heller kjøpt et annet spill.

Karakter:
Gameplay: 7/10
Grafikk: 5/10