Gran Turismo 5: Prologue

Skrevet av: Eddibob   2009-04-22

For en skuffelse!!!
Da jeg var på Sandvika storsenter og skulle kjøpe ps3 kjøpte jeg: ps3, lbp, motorstorm, cod 4, en trådkontroll og en trådløs sixaxis kontroll.

Med i den trådløse kontrollen fulgte til samme pris: Gran Turismo 5 Prouloge. De forrige GT spillene har vært gode så forventningene var høye. Da jeg prøvde det første gang var jeg med en venn. Jeg satt i disken, og startet innstalleringen.

Det første jeg merket var hvor lang innstalleringen var. Den tok 20 minutter eller noe, og det er bare en Prouloge!!! Vennen min kjøpte en bil og spilte litt single-player. Så skulle jeg spille. Det første jeg merket var hvor lite bilen klarte å svinge. Den svingte bare bittelitt selv om jeg tok spaken helt til siden. Det andre jeg merket var en blå linje midt på banen. Jeg ante ikke hva dette var så jeg bare dreit i den. Så sa vennen min: Det er meningen å følge den linjen... HVA FAEN TENKTE DE PÅ??? De lager en linje som sier hvor og hvordan du skal kjøre!!! Kan man ikke bare kjøre som man vil?

Etter det spilte vi 2-player. Det var også grusomt kjedelig fordi vi kjørte like fort selv om vi hadde forskjellige biler! Til slutt ble jeg lei av å kjøre samme banen, så jeg driftet rundt og startet å kjøre andre vei i håp om å krasje i ham i en haug av flammer og eksplosjoner. Til slutt traff jeg ham og ble ekstremt overrasket. Bilene bare stoppet. De bare stoppet. Begge bilene kjørte fra hver sin side, front mot front kollisjon i 150 km/t og bilene bare stoppet. Ikke en eneste ripe.

Grafikken på dette spillet er bra, men FYSIKKEN ER NO DRITT!!!
Dette spillet er vel greit for en hardcore bil-fan, men hvis du vil ha et festlig action bilspill, HOLD DEG UNNA GT5!

Medlemsanmeldelser6