Shin Megami Tensei: Lucifer's Call

Shin Megami Tensei er en RPG serie med lengre tid i spille bransjen en man skulle trodd. Shin Megami Tensei 1 så allerede dagens lys på Super Nintendo i 1992 og serien har siden den tiden vært sett på som en underground serie. I tillegg har serien fått en rekke spinoffs opp gjennom gjennom årene som IF, Majin Tensei, Persona, Digital Devil Saga og Devil Summoner. Lucifer's Call er det tredje spillet i serien og er det første spillet i serien som er blitt gitt ut i Europa og USA. Spillet heter i USA Nocturne. Spillet er utviklet av veteranen i bransjen ATLUS. I den Europeiske og Amerikanske versjonen er vi også så heldige at Dante fra Devil May Cry har en "gjeste rolle"! Spillet ble gitt ut 1 july 2005 i Europa.

Spillet tar sted i et nåtidens høyteknologisk Tokyo. I spillet er du en ung skoleelev som ikke aner at noe fryktelig er på vei til å skje. Uten mye forvarsel faller dommedag over Tokyo og verden går under. Vel.. så da burde jo egentlig spillet vært ferdig før det begynte, men det er det heldigvis ikke;) Etter en liten blackout våkner vår unge helt igjen, men denne gangen som en demon! Hele Tokyo er nå stappet med demoner i hver eneste krokk og krikk. Selvfølgelig blir nå ditt oppdrag som i hvilket som helst annet RPG å gjøre et siste desperat forsøk å redde verden fra total undergang!

Som sagt er Lucifer's Call et ganske klassisk RPG med turn based kampsystem. Det unike derimot med spillet er at man kan få andre demoner til å bytte side over på ditt eget lag. Dette gir kampsystemet en ekstra dimensjon ved at man hele tiden må prøve å skaffe seg de sterkeste demonene, trene de opp og kombinere flere demoner sammen til ennå sterkere demoner. Gjør man ikke dette er man sjanseløs senere ut i spillet. Soundtracken i spillet er meget bra og har en veldig morderne tone over seg. Grafikken i spillet er meget pen cel-shading og veldig fargerik. Historien i spillet er meget spennende og motsetningen til andre RPG som ofte utspiller seg i fantasiverdener tar handlingen i Lucifer's Call sted i nåtidens Tokyo.

Egentlig tilføyer ikke Lucifer's Call så mye nytt RPG sjangeren, men klarer allikevel å føles ganske friskt og unikt. Dette mye takket være den hypermoderne stilen og den flotte cel-shadingen. For egentlig gjør ikke Lucifer's Call mange feil og finner igrunn frem det beste vi forbiner med sjangeren. Et spill som anbefales å prøve hvis du er sugen på prøve noe litt annerledes enn de andre store RPG seriene som Final Fantasy og Dragon Quest.

1
2
3