Mini Ninjas

Det er IO Interactive som har stått bak blodige spill som Hitman som har utviklet Mini Ninjas. Og det ser godt ut at IO Interactive har tatt en helt annen vei med utviklingen av Mini Ninjas, fra blodige kamper med kniver og skuddvekslinger i Hitman og Kane & Lynch: Dead Man til søte små ninjaer og en vakker verden i Mini Ninjas. Men spørsmålet er: Har IO Interactive funnet seg til den rette vinkel?

Hiro

Historien i Mini Ninjas er at du tar kontrollen over den lille ninjaen Hiro og hans 5 andre ninja venner som må ut på en stor, søt og farlig reise for å bekjempe den store Samurai herren og hans onde arme.

Selv om mange sikkert sier inn i seg selv " For en kjedelig og latterlig historie" så er historien i Mini Ninjas liten ja men den er langt fra kjedelig. Historien i Mini Ninjas er sånn den skal være i et slikt spill som Mini Ninjas har!

Et søtt lite eventyr

Gjennom og når du spiller Mini Ninjas så vil det dukke opp flere morsomme saker. For det første så vil du få tilgang til en rekke magier mens du spiller. Fra å gjøre sånn at fiendene dine blir helt "tullete" til at Hiro kan forvandle seg til et lite dyr slik at han kan gå i bakhold på fiendene sine. Men desverre så er det kun Hiro som kan bruke magi og ingen andre av de andre vennene hans. Noen av vennene hans som Fujo som bruker hammer til våpen mens Hiro bruker sverd er litt for liten til å bli ansett som en Mini Ninja men Fujo kan også bruke sine egne knepp som å slå fiendene med magen sin. Hver og en av vennene til Hiro har sine egne egenskaper til slutt.

En annen ting som du helst sikkert vil finne en rekke plasser gjennom spillet men er på hemmelige steder er bonuser eller blomster som du kan plukke opp. Hver blomst gir Hiro en eller annen belønning og alle kan anses som forskjellige.

Spreke ninjaer

En tings som de fleste ikke vil se bort i fra er at Hiro og venne hans er veldig spreke selv de som ser "tjukk" ut. Hiro og venne hans er veldig gode i kamp og kan slå ned fiendene lett en etter en. Hiro kan også hoppe opp vegger og løpe bort gjennom vegger (de som har spillt Mirror`s Edge vet hva jeg mener). Men desverre så er ikke Hiro så veldig sterk som betyr at om du vil ha en sterk ninja så urde du heller velge Fujo og hammeren hans selv om Fujo er litt lat også (hehe).

En annen god og fin egenskap med Hiro (det er mange av dem gitt) er at han kan bruke sin ninja hatt som han får på begynnelsen av spillet hos treneren hans er at om du hopper eller svømmer i elver i Mini Ninjas så kan du bruke den til å seile med som gjør at det går ubetydelig fortere i vann. Hiro kan også bruke hatten sin for å forsvare seg for piler som skytes av fiendene hans.

Stilig grafikk og morsom lyd

En av de største tingene jeg så på når jeg startet Mini Ninjas opp var et grafikken ikke var noe detaljert men grafikken var stilig og lekker og etter et par timer med spilling skjønnte jeg godt at realistisk og detaljert grafikk hadde aldri passet til Mini Ninjas. For grafikken i Mini Ninjas er rett og slett lekker og en fryd å se på. Vannet er veldig godt laget og når man ser vannet renne ut-for en foss er ganske bra laget. Skyggene er gode og stilige. Teksturene er fine de også og de lastes ikke opp tregt heller slik at man må vente noen par sekunder for å se teksturene.

Lyden i Mini Ninjas er også veldig bra laget. Selv om lyden ikke er så veldig variert så er både stemmeskuespillet, sverdfektingen og kampene godt tilpasset i lydbildet. Jeg kan rett og slett si at lyden i Mini Ninjas er en fryd å høre på selv for de skikkelige hardcore gamerne.

Konklusjon

Jeg synes IO Interactive har gjort det veldig godt ved å gå over til en helt annen retning innenfor spillstadiet deres, men Mini Ninjas er alikevel bedre enn middelmådig og jeg vil anbefale Mini Ninjas mest til under under 12 år men voksne vil også helt sikkert ha det moro med Mini Ninjas!

+ Stilig grafikk, godt lydbilde, et "søtt" spill generellt.

- Blir for ofte ensformig, litt for kort.

Grafikk: 8/10.