Professor Layton and Pandora's Box

Skrevet av: sowns   2009-10-08

professor layton and pandoras box er oppfølgeren til det første spillet professor layton and the curious village.
spillet handler om professor Hershel Layton og hans lærling Luke som motar et brev fra Laytons mentor Dr.Andrew Schrader som forteller at han er nå i besitlelse av en eske som heter the Elysian box eller bedre kjent som pandoras eske. i brevet forteller han at han akter å åpne esken og hvis det da hender han noe vil han at proffesor layton skal fulføre hans arbeid. da Layton og Luke ankommer Andrews leilighet i London blir han funnet død på gulvet og esken er borte. Det eneste sporet er en mystisk togbillet med toget Molentary Express som leder ingen steds. Du vill oppleve forskjelige miljøer som landsbyer,huler og et tog. underveis vill du løse mange mysterier som alle er knyttet til en og samme ting nemlig Pandoras box. underveis i spillet vill du møte på mange rare og fasinerende gåter som alle har en logisk forklaring du vill også sammle hint coins,kamera deler, og du vill også få din egen hamster. alle disse tingene er ikke nødvendig for å komme videre i spillet men det er noe du kan gjøre hvis du går lei av gåter eller bare vill ha det litt gøy. du vill møte mange fasinerende mennesker runt om i spillet som alle har en liten gåte spessielt til deg. ved å løse gåter vinner du picarats som du kan bruke til å lukke opp spennende ekstra materiale.

BESTE ØYEBLIKK: Det må være med en gang du begynner spillet og du blir grepet av hvor bra grafikken er og hvor gripende historen er.

GRAFIKK: Grafikken er en herilg tegneserie still og tegningene og detaljene er helt fabelaktige.

LYD: Musikken er helt fantastisk for den er ikke en slik du blir fort lei av og den passer alltid til stemningen av det rundt deg og til tider tale.