Pure

Det er ikke ofte jeg gir et racing spill topp karakter, men dette spillet tok bare kaka..

La oss starte rett på sak. «World tour» er hoved modusen i PURE. Her må du først lage din egen ATV som du spiller igjennom med i racene fremover. PURE tilbyr tre forskjellige racing typer - Race, Sprint og Freestyle. Race er enkelt og greit første mann i mål. Du kjører mot 15 andre racere i en bane på 3 runder. Den som kommer først til mål vinner. Sprint er vell egentlig identisk med Race, bortsett fra at banene er mindre og det er 5 runder. Freestyler er min personlige favoritt og kjører en liten annen vei enn de to andre løpene. I stedet for å komme først frem til mållinjen, er poenget å samle mest mulig poeng ved å gjøre triks av forskjellige slag. Utover banen er det plassert forskjellige typer merker som ved hjelp av å kjøre igjennom dem øker din score multiplayer og lignende. I Freestyle blir man ikke ferdig med racet ved å passere mållinjen etter et visst antall runder, men når du går tom for bensin - en annen ting du må passe på å beholde nok av.

«World tour» - og samt hele spillet er perfekt balansert! Noe av det som gjør spillet mer spennende er det faktum at ikke bare kan lage flere biler enn 1, men at det er helt nødvendig å lage flere biler! I de tre race typene er det forskjellige nødvendigheter med hva din bil må være best i. Siden det er komplett umulig å lage en bil som er god i alt, må du lage en bil som er rask og svinger bra, og lage en bil som er utrolig bra på å gjøre triks.
Vis det var en ting jeg kunne pirket litt på, er det at «World tour» modusen er en smule kort, men det gjør lite når man har muligheter for å spille mot andre over nettet.

Men nå har ikke karriere modusen så mye å si innenfor et racing spill. Kjøre følelsen har alt å si i et racing spill, og har PURE en god kjørefølelse? Om det har! Kontrollen sitter absolutt perfekt. Det føles utrolig godt å mestre de forskjellige banene. Utenom den faktiske kjøringen, er det innblandet et utrolig, men enkelt trikse system som virkelig setter prikken over i'en i PURE. Når du først starter et race kan du bare utføre et minimalt antall med triks, men etterhvert som du samler opp «boost» ved å trikse i vei åpnes det for mer spektakulære triks! «Boost» kan også bli tatt i bruk for å kjøre fortere en liten periode, men da mister du de mer spektakulære triksene.

I et racing spill som PURE har grafikken ganske mye å si for at selve spillopplevelsen skal bli maks, og PURE sin grafikk motor og grafikk stil er helt utrolig! Flottere detaljerte baner og banedesign skal lete lenge etter i et slikt spill. Uansett hvor kaotisk racene har blitt, har jeg aldri hatt problemer med frame-rate. Jeg har heller ikke kommet borti noen bugs - dette spillet er mektig polert! Lyd bildet er også fantastisk, samt musikken som er lagt inn i PURE.

Konklusjon:
PURE er et perfekt balansert og ekstremt underholdende spill som samt er mitt kanskje favoritt racing spill noengang! Spillet ser og høres nydelig ut og kjørefølelsen er på topp! Noen av dere vil kanskje stusse på og synes at jeg overdriver litt ved å gi PURE topp karakter, men det er lenge siden et spill har underholdt meg såpass mye. Vis du ikke har dette spillet, hva sitter du her for!? Gå å kjøp.. NÅ!

+: Herlig grafikk, perfekt balansert og top-notch kjørefølelse og spillkontroll!

-: Vis jeg skulle pirke på noe... Karriere modusen var over en smule fort

Grafikk: 9/10