Borderlands

Velkommen til Pandora. En planet, på denne planeten finner man et sted som heter Borderland. Her finns det ingen lover eller regler, men det finns en turist attraksjon "The Vault", her skal det finnes rikdom, ære og alt en måtte ønske seg, men du er ikke den eneste som kunne tenke seg og finne dette stedet. Alle leter og leter, hvem finner the vault først? Spill spillet og finn ut av det.

Borderlands er et knallbra spill el. det er min mening selvfølgelig, men tror det er mange som føler det samme. Vi er tre kompiser som kjøpte det dagen etter release og vi er på andre playthrough nå, vi er ikke på andre playthrough nå fordi spillet var for kort, men vi har spilt i flere timer hver dag siden 23 oktober. Jeg anbefaler alle som liker "RPS" spill (role playing shooter) og som selvfølgelig liker spille co-op med venner, man kan spille 1 spiller, 2-4 co-op over xbox live el. 1-2 spillere på splitscreen.
Man kan velge mellom fire forskjellige karakterer,

(Roland - Solider. Dyktig med diverse våpen og kan kaste ut en "turret" som skyter på alt som nærmer seg med 180 graders vinkel, denne turreten kan selvfølgelig oppgraderes etter som man finner forskjellige "artifacts - disse kan være "syre, eksplosjon, flamme eller strøm og de kan oppgraderes høyere og høyere etter antall artifacts en finner under spillets gang. Alle karakterene i spillet har mulighet til og oppgradere sine action skills ved og bruke disse.)

(Lilith - Siren. Mer motstandsdyktig mot skader og kan ved bruk av "phasewalk" kan løpe sykt fort og skade fiender når "phasewalken" begynner og slutter ved og slippe løs et type angrep som man kan velge selv ved og finne artifacts)

(Mordecai - Hunter. Har roen på snikskyting og han har en "bloodwing" en type ørn han kan slippe løs som tar knekken på de fleste som befinner i nærheten, bloodwingen kan oppgraderes ved bruk av artifacts)

(Brick - Berserker. Svært muskelberg av en type, han kan dele ut deng og stenharde slag, han har ekstrem skade resistans og han helbredes raskt, oppgraderes til det ytterste ved og bruke artifacts)

Og når man kan velge og vrake mellom 3 166 880 våpen blir dette en loot'e kamp man skal lete lenge etter. Eneste minus i spillet er at det ikke er så gøy og spille alene etter man har først spilt co-op med venner, det føles på en måte litt dødt. Hoved historien (main questen) syns vi tre at heller ikke var noe spesiell, men det gjør ikke allverdens siden det er et hav av andre "quester" og gjøre, tro meg det tar lang tid og fullføre alt.

Alt i alt er Borderlands er skikkelig artig og spennende spill og ikke minst grotesk. Spillet har en 18 års aldersgrense og det skjønner vi godt etter og ha smeltet av masken, ansiktet og resten av hodet til en type fiende med og bruke f.eks syre patroner eller lyn kuler.

Sitt dere godt ned i sofaen, slå av lyset og bli en del av actioneventyret Borderlands.

Medlemsanmeldelser8
Samlet karakter: 8.6/10