Call of Duty: Modern Warfare 2

Call of Duty 4: Modern Warfare regnes av mange som kanskje det beste spillet denne generasjonen. Personlig så ble jeg sjokkert av en veldig bra singelplayer og en like saftig flerspiller også, spørsmåle er om Modern Warfare 2 kan leve opp til det legendariske Modern Warfare navnet.

Det som møter mine øyne er en stilig video som enkelt forklarer hvordan verden har endret seg siden min heroiske innsats i Call of Duty 4, det er minst like mange problemer og jeg liker starten på spillet. Jeg starter i en liten amerikansk base og får testet mine ferdigheter i en liten treningsbane. Før jeg aner noe så må jeg rykke ut, det har brutt ut kamp og jeg må gjennom kjempe meg gjennom en liten by i Afghanistan, pulsen øker mens jeg kjemper mot bølge etter bølge med terrorister og jeg gjør meg klar for et episk eventyr som Infinity Ward har snekret sammen, uheldigvis har ikke alt gått bra.

Dere må ikke tro at Modern Warfare 2 er et dårlig spill, følelsen er der fortsatt, du får virkelig følelsen av at du er i en krig, den korte singelplayeren på ca 6 timer vil hive deg rundt omkring alle verdens hjørner, du vil kjempe i Brasil, Russland og mange andre steder som vil få pulsen til å øke. Uheldigvis er det en ting som mangler og det er en skikkelig historie, etter at spillet var over så var jeg enormt skuffet over «historien» til spillet. Spillet har nesten ikke en historie, det er bare en grunn for å la deg bytte mellom karakterer og dette finer jeg irriterende. Call of Duty 4 klarte å leve en bra historie og fortalte den også bedre en oppfølgeren klarer og derfor vil jeg påstå at Modern Warfare 2 ble litt skuffende, men det er fortsatt masse bra med spillet altså!

Øyet ditt skal få kose seg med Modern Warfare 2, spillet ser veldig pent ut og kjører silkemykt, det er imponerende miljøeffekter og animasjonene er som sendt fra himmelen. Det er sjokkerende elementer i spillet som gjør det realistisk, uheldigvis så hindrer en meget tam historie at disse delene av spillet virkelig får skinne. Du vil lett la deg imponere over grafikken til spillet og jeg er fornøyd med at de ikke valgte å la spillet være i 30 bilder per sekund, 60 bilder i sekundet hjelper å øke intensiteten. Intens er egentlig et ord som beskriver spillet godt, det er mange episke øyeblikk i spillet og det er ingen tvil om at multiplayeren lever intens online action som vi har lært oss å elske.

Det gledet stort å se at multiplayeren leverer varene og litt til, designet på banene er solide, du har enda flere muligheter for å skape din egen spillerstil og det er lagt til flere små endringer som gjør multiplayeren litt bedre en forgjengeren sin. Det er også lett å sikle over den nye co-op muligheten som Modern Warfare 2 introduserer, nå kan du og din kompis kjempe sammen i forskjellige scenarioer og nyte intensiteten til Call of Duty sammen. Spillet serverer intense stealth oppdrag, momenter der du må kjempe for livet ditt og mye annet snadder. Spec ops er uten tvil det beste som er lagt til denne oppfølgeren.

Den pene grafikken til spillet blir også hjulpet av bra stemmeskuespill og nydelig lydeffekter, øyene og ørene dine vil bli fylt av kvalitet vist du investerer tid i spillet. Jeg må si at noen momenter så klarte lyden å gi meg frysninger og stemmeskuespillerne klarte å levere det lille historie som var. Det er lite feil i designet til spillet sin singelplayer, uheldigvis får vi merke at multiplayeren ikke var testet skikkelig.

La det være sikkert at multiplayeren er bra, men uheldigvis har spillet opplevet mange glitcher og dette er det som sendte meg bort. Etter å sett folk springe kjappere en supermann, evig ammunisjon og flere slike ting så gikk jeg litt bort fra spillet. Ikke la dette skremme dere bort, dette blir fjernet med oppdateringer og det burde ikke være så lenge før online er perfekt.

For å oppsummere denne actionfesten som Call of Duty: Modern Warfare 2 er så vil jeg alt i alt si skuffende, en svak historie og utestet multiplayer irriterer meg. Heldigvis så er dette ikke nok får kunne si at du skal skippe spillet, for vist du liker intens action, pen grafikk, solid lyd og artig multiplayer, da er dette spillet for deg.

+ med spillet: Bra grafikk, god action og solid online

- med spillet: svak historie, litt kort singelplayer og multiplayeren kunne trengt litt finpuss.

Grafikk:8