Call of Duty: Modern Warfare 2

Skrevet av: svænni   2010-03-21

Actionfyllt og strålende gameplay!

Modern Warfare 2, det mest spilte spillet online, har virkelig vist sine positive sider. Etter det knakende gode spillet Call of Duty 4: Modern Warfare, kunne ikke vi gamere annet enn å glede oss til oppfølgeren. Modern Warfare 2 er det mest actionfyllte spillet på markedet i dag.

KAN INNEHOLDE SPOILERS!

Atombomber, krig og terrorisme dominerer singleplayeren. Fem år har gått siden forgjengeren, og Makarov - en terrorist - er fortsatt på frifot. Vi blir kastet inn i ulike deler av verden som forskjellige soldater. Story'en må jeg si er relativt svak. Den engasjerte meg ikke som jeg ønsket. Et slikt spill med omtrentlig alt perfekt, bør jo også ha en OK story. Infinity Ward har nok satset litt for mye på grafikk, gameplay , men for lite på selve historien. Uansett, så er vi i forskjellige steder i verden for å opprettholde freden.

Singleplayeren var kanskje litt gjentakende. Skuddveksling etter skuddveksling, men action mangler ikke. Det er også noen stealth oppdrag som jeg likte veldig godt. Action og stealth blir litt mix'et sammen slik at det ble litt variert. Men litt mer variert gameplay hadde ikke skadet. Infinity Ward har også gidd deg muligheten til å hoppe over noen oppdrag og justere voldeligheten. Veldig bra av Infity Ward og gjøre dette, for noen oppdrag kan være litt voldsomme, f.eks å skyte sivile. Må si at jeg ikke likte "No Russians" spesielt godt. Tanken på å skyte sivile passer meg ikke. Noen ganger kunne spillet vært litt mer stillegående. Jeg mener, det å alltid skyte terrorister og befinne seg i heseblesende action, kan bli litt kjedelig. Savner det å utforske og analysere ting i spillet, men det får man ikke tid til. Singleplayeren og for kort. Ca. 6 timer hvis du spiller på en lett vanskelighetsgrad, så jeg bruker å spille det på litt vanskeligere grader. Det anbefaler jeg sterkt.

Gamplayet er ganske knirkefritt. Problemer finnes, men det gjør det jo i alle spill. Kontrollene er utrolig behagelige, men det kan være litt problemer med phrone til tider. Litt småklumsete og phrone blir alt for mye brukt. Man kan bare ligge i gresset og vente til byttet kommer. Nærmest usynlig. Dette preger online delen mye. Det er også noen problemer i Modern Warfare 2 som jeg også merket i Call of Duty 4: Modern Warfare. Det er at et 100% bom kan bli et treff, eller at et 100% treff kan bli et bom. Dette har irritert meg sinnsykt mye. Det skjer ikke så altfor ofte, men med ganske jevne mellomrom.

Det som gjør Modern Warfare 2 så bra, er uten tvil multiplayeren. En haug med moduser, baner, våpen, perks og killstreaks er grunnen. Man får XP og kan komme helt opp til level 70 om man vil. Etter level 70 kan du prestige, altså å begynne fra level 1 igjen. Akkurat som singleplayeren, kan også multiplayeren bli litt kaotisk. Killstreaks dominerer, og det å bli "eid" av killstreaks, føles ganske frustrerende til tider. Men ellers så elsker jeg hele konseptet. Det å lage sine egne klasser som passer din spillestil, å velge hvilken killstreak man vil ha. Omtrentlig alt er perfekt. Er litt usikker på hvor mange våpen det er med, men det er i allefall utrolig mange. Jeg bruker det som passer meg best: sniper. Det er også med utstyr og granater.

De forskjellige banene er bare helt geniale. Også modusene. Det er alt fra vanlig Team Deatmatch til objektiv spill. Du må samarbeide for å vinne og du får den gode følelsen av teamwork. Min favoritt modus er nok demolition, der det ene laget skal plante bomber og det andre forsvare.

Lyden er helt fantastisk. Alt høres troverdig ut og god lyd får spillet til å bli mye bedre. Jeg føler nærmest at jeg er i en krig. Våpenlyder, eksplosjoner. Alt er perfekt. Våpnene og atmosfæren i Modern Warfare 2 er veldig detaljerte. Grafikken er fin og smidig. Noe av det beste jeg har sett i et actionspill. Lyden, grafikken og gameplayet tilsammen blir det perfekte, og du får aldri nok. Multiplayeren holder holdbarheten opp veldig, men jeg må innrømme at jeg ble litt fort lei.

Konklusjon: Et perfekt spill sammensatt av perferkt lyd, perfekt gameplay og perfekt grafikk. Det eneste som mangler er litt arbeid med story'en. Singleplayeren og multiplayeren kan være litt kaotiske til tider. Det er også ganske bra holdbarhet.

+ Bra lyd, grafikk, gameplay. Geniale moduser og baner

- Dårlig og kort story. Noen glitcher og småfeil online

Story: 7/10