Call of Duty: Modern Warfare 2

Modern Warfare 2 virker på en utrolig bra måte. Kampanje-modus starter 5 år senere fra der den forrige Modern Warfare slutta. Du starter spillet som PFC Joseph Allen, og skal lære de nyeste soldatene hvordan de skal skyte. Ironisk nok er dette hvor du selv lærer, og dette gjør Infinity Ward på en god måte. De unngår å ødelegge "The Fourth Wall", som altså er å lære deg opp uten at de sier ting som "trykk på den knappen under der", eller å si ting som viser at de vet at de blir spilt. Etter du har lært dem opp går du til The Pit, som i den første Modern Warfare anbefaler en vanskelighetsgrad til deg.

Så klart er dette bare begynnelsen på Modern Warfare 2, men spillet handler mest om Multiplayer opplevelsen. Multiplayer-en inneholder levelling, og en høy level betyr bedre våpen, killstreaks, perks og titler. Når du kommer til den høyeste levellen, altså 70 (Commander) kan du gå inn i Prestige, som tar deg ned til level 1 igjen. Da mister du absolutt alt untatt titler og emblems, og når du jobber deg opp får du flere og bedre titler, emblems og våpen.
Selve gameplayen av multiplayer er for det meste og skyte det som rører på seg. Det fins så klart mange gamemodes, men ingenting nytt eller særlig kreativt. Modern Warfare 2 inneholder heldigvis ikke bare den typen multiplayer.
Det har også Special Ops, hvor du kan spille enten alene eller med venner i spesialoppdrag som inneholder alt fra og drepe et visst antall fiender til å overleve et Juggernaut angrep med bare eksplosiver og kniv. Etter hvilken vanskelighetsgrad du velger får du flere stjerner, og disse stjernene gir for det meste Achievements/Trophies.

Konklusjon: Modern Warfare 2 er verdt å kjøpe. Spillet har en grei historie, men et stort fokus på multiplayer, som viste seg å virke bra. Samarbeids-modusen Special Ops gjorde meg bare mer fornøyd enn før, som får meg til å gi dette spillet en 8/10.

Medlemsanmeldelser33
Samlet karakter: 8.8/10
1