Metroid Prime Trilogy

Skrevet av: VVolf   2010-06-19

Det er en helt unik følelse å utforske eksotiske steder som det eneste levende vesen med høyere intelligens...

Intro:Ingen andre spill jeg har spillt gir samme følelse av ensomhet som Metroid spillene. Det er en helt unik stemning når du utforsker ukjente planeter som Samus Aran.

3 i 1: flere spill i en er ikke alltid bra, men når det er vellagde Nintendo spill som Metroid trilogien er det jo nødt til å bli bra, og det sørger Samus Aran for!

Story: Historien er ganske dyster og ensom, med ingen offiser eller general som står og roper hva du skal gjøre. Du er helt alene på en annen planet for å utforske steder, finne skatter og ikke minst, sparke noen gigantiske monster-rumper! Jeg liker spill hvor du får utforske alene uten helt klare instruksjoner på hva du skal gjøre og hvordan du skal gjøre det. Du kommer til å bruke laaaaang tid på å gå fra sted til sted for å finne skjulte hemmeligheter, bosser og nye steder.

Lyd: Musikken i spillet passer perfekt til stemningen spillet har og presise lydeffekter gir spillet et realistisk preg. Musikken skifter brått hvis det kommer en aggresiv fiende og skifter ikke tilbake før du har lært den at ingen kødder med Samus Aran! Lydene når du kommer nærme ting som lava eller lignende er også virkelig gode. Lydeffektene er virkelig gode og gir hele spillet et særegent preg som gir det sin glans.

grafikk: Wii er jo ikke først og fremst et grafikkmonster så det er grenser for hvor mye man kan forvente av den. Hvis du ikke forventer PS3 grafikk er grafikken fin, lite klumpete i forhold til en god del andre Wii titler. Metroid er ikke et spill hvor du har nytte av verdens beste grafikk heller, så jeg velger å se bort fra Wii sin litt kjipe grafikk denne gangen og da ser det hele ganske bra ut. Hvis du sammenligner med andre Wii spill og ikke PS3 eller Xbox spill ser man at grafikken er ganske bra til å være på klumpgrafikk Wii'en.

Gameplay: Gameplayet i Metroid spillene handler mest om utforsking og å sparke monster-rumper, og det er det som er morsomt å gjøre i spillet også. Skanning av ting og tang spiller også en stor rolle i spillet, bosser har vanligvis en skjult svakhet som du får vite ved å skanne dem. Det kan ofte være vanskelig, men er alltid lurt. Gameplayet er bra og da pleier det meste å være godt, det er det også.

Konklusjon: Metroid Prime Trilogy er en fin samling av fine spill, det har beholdt den unike stemningen som gjorde at jeg en gang likte å spille de. Alt du gjør i spillet føles forseggjort og det er noe jeg liker. Liker du Metroid er dette et must og et av de sterke kortene til Wii'en. Story: 7/10, Lyd: 9/10, Grafikk: 8/10 og Gameplay: 8/10.

/VVolf

1
2