Midnight Club: Los Angeles

Midnight Club er en av de gode racing seriene ute der. Jeg husker godt midnight club 2 som var utrolig gøy, og så klart MC 3 dub edition. I 3- eren har du 3 byer å velge mellom, Atlanta, Detroit og San Diego. I 4- eren er det bare Los angeles, er det nok? Midnight club Los Angeles er produsert av
Rockstar San Diego og kom i oktober 2008.

Det hele begynner med at du kommer til LA og vil tjene penger og få respekt. Dermed starter du med ulovlig street racing. Du begynner med 4-5 biler som er forferdelige, de er sugne, ser ut som vrak og er det eneste du kan velge mellom. Men det digge er at Midnight Club serien er de beste av de beste innen customisation( synes jeg) Her kan du forvandle stygge vrak til råkule farts monstre.
Nytt denne gang er at du kan se i 1. person( fra rattet) og de betyr da at du også kan fikse utseende inni bilen også.

Men for å bygge om bilene dine må du ha penger, og hvordan får man penger?
Jo så klart , man kjører race. Problemet i Midnight club LA er vanskelighetsgraden. Det er rett og slett utrolig vanskelig. Dine konkurrenter gjør aldri feil og har evig nos! Krasjer du eller gjør en liten feil må du nok begynne helt på nytt. Folk nå til dags sier at spill er for enkle, men mener de da at de vil kjøre det samme løpet opptil 6-7 ganger? Det verste jeg kom opp i var at jeg måtte trykke restart 50 ganger eller noe sånt. Det blir rett og slett litt for vanskelig.
Et annet problem for meg var kontrollene. Du kan heller ikke bytte på innstillingene. Man må altså bruke tommeltotten til å dytte joysticken opp for å kjøre og blir vondt og ubehagelig etter hvert! Hva med å bare bruke R2 og L2, Rockstar? Dette var egentlig det dårlige med midnight club, men det er også masse bra.
Los Angeles ser fantastisk ut og er en av de feteste byene jeg har sett i et spill! Rockstar har valgt å ta de meste kjente stedene inn og er delt opp i: Downtown LA, Hollywood, Hollywood Hills, Beverly Hills, Santa monica og South sentral. Jeg likte best Santa monica og det er digg å kjøre rundt med sjøen. Selv om spillet ble lansert for nesten 2 år siden er grafikken fortsatt bra. Bilene kunne kanskje trengt litt bedre grafikk, men alt fra byen til sivile biler ser bra ut. Online delen er utrolig bra og bedre enn de fleste racing bilspillene ute der.

Politi har også en liten betydning i spillet. Noe av de feteste jeg har sett er hvordan de skal fange deg. Først ber de deg om å stoppe, og så ser du fra inni politi bilens vinkel. En mann kommer mot deg og du kan enten velge mellom å betale boten eller gi bånn gass og håpe du slipper unna. Jo lengre du er wanted jo høyere blir boten. Et lite problem er vel at det er vanskelig å komme seg unna politi og et fluktforsøk kan godt vare fra 3- 10 minutter. Det er altså kjipt å bli sett av politiet når du helst bare vil kjøre race.

Los Angeles er krydret med vanlige folk på gaten. Det betyr selvsagt ikke at du kan kjøre dem ned.
De fleste( alle) i byen har så gode reflekser at dem alltid klarer å slippe unna. Til og med når du kommer bakfra dem :) Men jeg liker heller at det er ukjør nedbare folk enn ingen. I Burnout Paradise føltes det kjedelig og skikkelig tomt uten noen i gatene.
Alt i alt er MC LA er helt okei bilspill, men jeg forventet mye mer! Og håper de fikser vanskelighets graden og kontrollene til neste gang!

+: Fet by, Mange kule og ekte biler, god variasjon, super online
-: Utrolig vanskelig, dårlige kontroller, ingen Split screen, frustrerende til tider.