Call of Duty: Modern Warfare 2

MW2 Er i utgangspunktet et knallbra spill. Grafikken er smooth og sylskarp, og kontrollene er raske og presise. Det gir en god følelse, når du spretter frem fra dekning, sikter deg inn, og så setter et perfekt headshot i fienden.
Campaign-delen er godt fortalt, og gir meg en følelse av å bli trukket inn i en verden hvor ting ser ut til å rakne mer og mer, jo lengre ut i spillet du kommer.
Som tidligere i Call of Duty serien, veksler du mellom å spille flere forskjellige personer, noe som av og til fungerer kjempe bra, men som desverre også gjør at jeg ikke får et personlig forhold til den karakteren jeg spiller. Dette gjør at jeg spiller for å "slå spillet" i stedet for å drives fremover av angsten for å dø. Et annet lite ankepunkt er at enspillerdelen er litt for kort, men dette har etterhvert blitt så vanlig i FPS, at jeg ikke skal henge meg for mye opp i det.

Flerspillerdelen er derimot der du finner det beste, men også det dårligste med spillet. Denne består av flere forskjellige 'modes' som bl.a. Capture the flag, Team deathmatch og mange, mange fler. Av en eller annen grunn har Infinity Ward droppet mulighetene for dedikerte servere, og dette ender opp i at du ofte faller ut av lobbyen, eller ikke får til å joine et spill, før etter gjentatte forsøk. Av og til vil det også lagge noe fryktelig, men etter en stund med dette vil ofte spillet bytte 'Host' slik at det blir bedre. I tilegg er det ingenting (Såvidt jeg har skjønt) som hindrer spillere i å cheate, og jeg har irritert meg mange ganger over spillere som bruker wallhacks o.l. Skam dere!

Når alt dette er sagt, og du har kommet deg inn i et spill, og det ikke ser ut til at noen cheater, så er flerspillerdelen utrolig bra. Brettene er meget godt designet og varierte, og ser utrolig bra ut, med bl.a. støv og søppel som flyter gjennom luften, og som flere ganger har fått meg til å røpe posisjonen min ved å nervøst slenge ett skudd etter en søppelbit som fløt forbi. Det er hektiske runder, og man trenger å ha reaksjonsevnen på topp for å virkelig hevde seg, da lynraske reflekser har mer å si for hvor bra du gjør det, enn taktikk og posisjonering (Skjønt det skader jo ikke det heller..)

Som i eneren, får man også her poeng etter hvor bra man gjør det, og disse poengene åpner etterhvert for flere våpen, perks og killstreak awards. (Perks er diverse fordeler man utnytter seg av, som f.eks. lydløse fottrinn, ekstra skade, eller lignende. Killstreak-awards er diverse godsaker man gjør seg fortjent til ved å skyte motstandere, f.eks. en missile man styrer selv, eller et helikopter som svever over brettet og skyter alle fiender det ser. Jo flere du tar før du dør selv, jo bedre killstreak-award får du)

Alt i alt er Modern warfare et bra spill, og jeg spiller det fremdeles ofte. Jeg anbefaler det til alle som liker FPS, da det absolutt har mye å komme med. Det er bare så synd med mangelen på dedikerte servere... En sterk åtter i karakter.

Medlemsanmeldelser33
Samlet karakter: 8.8/10
1