Red Dead Redemption

Etter en del halvgode vestern spill så hadde jeg mistet håpet for å få sjansen til å rane tog, og sloss mot indianere. Vel så kom Red Dead Redemption som ble tatt godt i mot alle spillnettsider og spillere som allerede plukket spillet opp på utgivelses dagen. Jeg har nå salet opp hesten, tatt tak i pistolen, og er klar til et eventyr i rollen som John Marston.

Testet på PS3

Ville Vesteren`s Siste åndedrag

I begynnelsen av Nitten-hundre tallet som kanskje er den mest revolusjonerende århundret i gjennom hele tidene, er den Ville Vesten på vei og dø ut. Med både rike folk fra England, New York og mange inkommende biler fra hele verden, tar Cowboyene sitt siste åndedrag i vestern lufta. Det er på tide å legge ned cowboyhattene og hestene og ta fram dressene og bilene, men det er enda noen år til mener resten av Cowboyene.

Du styrer en 38 år gammel bandit som heter John Marston, en mann som giftet seg med en løstøs som tydligvis kan ta vare på seg selv, de fikk 1 unge sammen som heter Jack. John bestemte seg for å gå bort fra det livet som en skurk og begynne med en gård. Det gikk bra helt til de federale agentene tok familien hans og sendte han ut for å ta livet av de gamle vennene sine inkludert broren sin for at familien skal få overleve.

Utrulig Miljø

Red Dead Redemption har et utrulig område du kan leke Cowboy på, med mange side oppdrag og folk som er i nød har du mye og gjøre. Vesten kan fort virke veldig tom for hus og byer, men den største delen av spillet er jo naturen! Jeg vet av erfaring at det er lurt å utruste deg med våpen og krutt, for dyrelivet er absolutt mangfoldig i dette spillet.

Plutselig kan en leopard eller en ulv hoppe på deg og du har bare en ting å gjøre... lukke øyene dine og skyte for å prøve å overleve. Det er også artig å jakte på forskjellige dyr, du kan også tjene på det. Skyt dyr ta skinnet deres og selg det, men om du ikke liker tanken på å kutte opp et dyr kan du plukke blomster og selge dem. Naturen virker uendelig i Red Dead Redemption

Skjønnheten og Herligheten

Jeg rett og slett elsker grafikken i Red Dead Redemption. Animasjonene i Red Dead Redemption er også helt nydelige, men teksturene er veldig bra, men ikke helt perfekt for at det er mye som ser småstygt ut. Men det selveste grafikken i spillet er bare helt utrulig. Mye ser bare helt realistisk ut. Tenk på grafikken neste gang du er ute å rir i Red Dead Redemption.

Lyden er noe unikt i Red Dead Redemption, med både herlige stemmeskuespillere, og digge lydeffekter. På noen tidspungt i spillet kommer det en rolig musikk som gir deg en god følelse. John Marston har kanskje den beste stemmen jeg har hørt på en spillhelt. Grov og tøff er noen ord til å forklare stemmen hans. På andre ting i lyden er dyrene de høres helt perfekt ut. Alt fra Leopardens knurr til hestens vrinkst. For å si det på denne måten. Jeg har aldri opplevd lydeffekter så bra som i Red Dead Redemption.

Det røde øyet

De har lagt til en funksjon i Red Dead Redemption som kalles Red Eye som gjør det mulig å sikte på fiendene raskt, mens tiden går sakte. Det kan fort bli en fordel når du må ta folk på lang avstand eller om de rir på raske hester. Du bruker også Red Eye når du blir tatt i å jukse i poker, og havner i en god gammeldags vesteren duell.

Morsomt og underholdene

Historie-delen i Red Dead Redemption er veldig underholdende, og det tar ca. 20 timer å fullføre. Selv etter den lange historien er det fortsatt en god del ting å fordrive tiden din med. Mye av det er morsomt, men det kan fort bli kjedelig.
Transportsekvensene, De er utrulig lange og kjedelige. Når du er i et oppdrag så må du reise fra A til B sammen med en venn, noen gang rir dere over hele kartet bare for å komme seg ditt, og noen gang er du nesten framme og er litt for uforsiktig og vips du dør så da må du tilbake der du startet reisen og passe på nestegang

Du kan fort plukke opp oppdrag for «Stangers» som ber deg om alt som er mulig, som for eksempel : En gammel dame skal gifte seg og hun finner ikke mannen sin noen plasser og da må du spørre litt rundt og finne ut hvor han er, og andre må du bare drepe 3-4 stykk, du finner mye annet når du rir rundt i verden. Du kan redde en jomfru i nød eller at en fremmed mann spør deg om han kan spørre deg om noe, du stopper og går mot han før du ender som en skytemål for mannen. Verden er grotesk der ute så vær forsiktig. Du kan også tjene masse penger på å spille forskjellige mini spill som Texas Hold`Em, Black Jack eller Liars Dice. Så spillet har 20 timer med historie og kanskje 20 timer til med bare moro.

Med singel spilleren har du jo multiplayeren som har fått ris på rumpen av litt for mange, men ikke av meg. Den er utrulig med veldig mange online typer at jeg ikke har hatt tid til å spille meg igjennom alle. Du har et flott levelsystem som du levler opp i Free Roam og de andre type online modusene. Du kan oppgradere characteren din med en bedre hest og fetere utseende og tøffere våpen. Men multiplayeren kan bli kjedelig i lengden .

Red Dead Redemption er det beste sandkasse spillet jeg har spilt på kjempelenge. Moro hele veien, med en ganske bra historie og en strålende multiplayer. Dette må enhver konsoll eier ha. Jeg hadde mine tvil for dette spillet, men jeg kan bare si Bravo RockStar Bravo.

Grafikk: 10 - Herlig grafikk med noen dårlige teksturer
Lyd: 10 - En utrulig bra lyd med utrulige effekter.
Gameplay: 9 - Litt lange transportsekvenser