Uncharted: Drake's Fortune

Skatter har alltid hvert en drøm for hver og en. Nathan Drake er en etterfølger som er ute etter sin forgjengers hemelige skatt, som ligger i El Dorado, men veien ditt vet ingen enda, men er det en god historie? Finn det ut her

Gullrik Historie
Hele historien starter med at den kjekke Nathan Drake og den vakre journalist Elena Fisher dykker etter en skatt i utkanten av en paradis øy kalt Panama, Hvor de plutselig blir angrepet av skurker som vil ta. Her får du lov til å trene skytingen og de andre ferdighetene du må kunne for å overleve. Hele spillet går ut på at du skal finne en skatt som er gjemt i "Gullriket". Nathan Drake er en etterfølger av den kjente oppdageren Sir. Francis Drake. Nathan Arvet en ring fra han, men historien sier at Sir. Francis døde uten noen etterfølgere.

Grafikk og Lyd med verdi av gull, eller sølv?
Grafikken i Uncharted 2 er sykt bra, men det ble sagt at dette hadde den dårligste grafikken på ps3en i 2008, jeg er ikke enig. Grafikken har en nydelig glans. Jeg tror til tider at jeg skimter på en gullrik perle. Teksturene er helt fantastiske. Denne grafikken var på sitt beste i 2007 når det kom ut og det er jammen bra enda. Animasjonene er også sykt bra laget. Det er bare i Assassins Creed jeg har sett noen strekke seg så bra som Nathan Drake gjør. Nydelig, Herlig, Fantastisk burde være nok til å forklare grafikken i Uncharted.

Bak den kjekke Nathan Drake sin stemme sitter det en skuespiller som heter Nolan North, en av de mest brukte stemmeskuespillerne. Du hører han i Assassins Creed 2, og Prince of Persia og mange fler. Nå tilbake til lyden. I Uncharted hører du både skudd og fiender snakke, og det er veldig variert på alt. Ikke bare er det godt det du hører hele tiden, men om det blir stille i noen sekunder så kan du faktisk høre vinden blåser, og fuglende kvitre. Dette får meg til å få en god følelse i kroppen.

»Lille Petter edderkopp klatret på min hatt»
Du kan klatre... ikke som en liten unge i et tre, men som en edderkopp opp igjennom vegger og ruiner. Det eneste er at du må faktisk ta tak i noe. Klatresystemet er noe du må bli vant til. Til tider kan det bli alt for frustrerende, for at du ender med å falle ned hundre meter den samme plassen hele tiden. Hele klatresystemet handler om å finne ut hvor du må strekke deg for å nå opp til målet ditt. Du kan også bruke klatringen til å dekke deg i skytekamper sånn at du henger på noe og skyter i vei med en pistol.

Au, hode mitt brenner
Du kan ikke være dum for å spille dette spillet med mindre du har en smart venn. Det er nemelig masse hodebry og harde gåter, men det føles helt hærlig å bli ferdi med en av oppgavene. De fleste er brikkeoppgaver som betyr at du må plassere den tingen på den rette plassen. Og det kan være opp til seks ting som må plasseres, og det kan være ekstremt frustrerende å ikke få til.

I Uncharted : Drakes Fortune er det mye å gjøre og du kan samle fine skatter, men er det nok til å spille spillet to ganger?. Jeg vil faktisk svare Nei, det er ikke morsomt to ganger etter hverandre, men dette er et spill du kan plukke opp fra hylla di noen måneder senere, og enda ha det nesten like morsomt med det som du hadde første gangen.

En skatt i hylla
Uncharted: Drakes Fortune er et mesterverk og må oppleves av alle og en. Grafikken er nydelig, men som i mange spill er det ofte bugs i grafikken. Men derimot lyden gjennspeiler det du ser. Klatresystemet og gåtene er veldig morsome, men kan bli sykt frustrerende, men det er ikke morsomt to ganger etter hverandre. Men som jeg sa er dette noe som må oppleves. Alle som har PlayStation 3 må låne, eller skaffe seg Uncharted : Drakes Fortune.

Hvor mye gull får jeg for dette?

Grafikk: 9/10 -Nydelig, men har sine bugs

Lyd: 10/10 -Hva kan jeg si? Fantastisk lyd