Pix'n Love Rush

Skrevet av: Zyrocz   2011-01-05

Pix'n Love Rush er ikke et stort spill, det har ikke en lang og omfattende historiemodus, det har ikke en historiemodus i det hele tatt (med mindre du regner det å sammle poeng for å kjøpe kake som en historie), det tar ikke i bruk Unreal Engine og utviklerne hadde mest sannsynlig ikke et høyt budsjett. Vel, det er nok ikke mange iDevice spill som har disse tingene i det hele tatt, men jeg setter streken for å introdusere spillet her, selv om ingen ting har blitt introdusert ennå.

Det første man vil legge merke til på dette spillet er hvordan det skiller seg ut fra en rekke andre spill på appstore, dette er hovedsaklig fordi spillet har en fantastisk retro grafikk. De fleste har vel muligens allerede forstått at et spill med et slikt navn må være inspirert av tidligere generasjoner med spillkonsoller, men for å fjerne all tvil nevner jeg det uansett (om du virkelig har problemer med å forstå hva jeg mener så sjekk bildet under). Om noen ser på den grafiske stilen og tenker «jøss, dette fikk ikke spillet til å se noe interessant ut» så frykt ikke. Spillet endrer nemlig utseende basert på hvor mange poeng man får tak i uten å ta skade og det inneholder tilsammen 7 ulike stiler basert på hvilken spillmodus man har og hvor god man er.

Pix'n Love Rush kan kanskje være litt tøff mot nykommere til spillet, noen vil mest sannsynlig lære seg hvordan man skal spille det øyeblikket man starter, men andre kan kanskje slite litt mer. Det tar ikke lang tid før man får til spillet uansett. Man har to forskjellige spillmoduser, begge av disse går ut på å få mest mulig poeng. Dette gjør man ved å samle små poengbobler og skyte flaggermuser, men man kan også miste poeng om man plukker opp en blokk eller skyter en engel. Den ene spillmodusen varer i fem minutt og den andre varer helt til du er tom for reserveliv, glemte jeg å nevne at man dør om man faller utenfor skjermen eller hopper på en flaggermus? Etterhvert som man samler opp poeng får man høyere «combo», noe som også endrer fargene og bakgrunnen til spillet. Jeg burde kanskje også nevne at spillet er et klassisk sidescroller og man må handle raskt ettersom at kameraet beveger seg i en retning som du må følge.

Alt som står ovenfor er med på å gjør Pix'n Love Rush et artig spill, men det som gjør at spillet er et nivå høyere enn de fleste andre apps er den fantastiske melodien til spillet. De fleste som har blitt hekta på dette vil mest sannsynlig nynne på melodien til spillet i lang tid og den kan bare beskrives som fantastisk. Man kan heller ikke klage på det som skjer når man er på det 4. combo-nivået i spillet, da slår spillets melodi seg sammen med melodien til «I dovregubbens hall» av Edvard Grieg.

Om det er et spill jeg definitivt vil anbefale dere å kjøpe til deres iPhone, iPad eller iPod Touch er det Pix'n Love Rush. Det har kanskje ikke like mye innhold som enkelte av konkurrentene i samme prisklasse, men det er definitivt minst like avhengighetsskapende. Den siste tingen jeg vil nevne er de 20/22 achievmentsa spillet inneholder, disse er faktisk ganske artige selv om bare én av 20 vil ta litt tid å få.

Pris: 6kr
Utvikler: Bulkypix

Vil også legge til at jeg skrev denne omtalen som tidsfordriv fordi jeg hadde lite å gjøre på og jeg har ingen drøm om å bli en profesjonell anmelder. Så om du har planlegger å skrive en kommentar på 2 A4 sider om hva jeg burde gjøre bedre, så kan du spørre deg selv om det virkelig er verdt det.

Samlet karakter: 10/10
1
2