Call of Duty: Black Ops

Dette året var det Treyarch som sto for utgivelsen av årets heteste actionspill. Det syvende spillet i serien, som ble sluppet 9. november. Call of duty Black Ops! Klarer de å nærme seg Call of Duty 4 i år, eller ble det like overfladisk som deres forrige forsøk?

OBS!! Anmeldelsen inneholder spoilers!

Lang og spennede historie. -
Historien starter i en torturstol. Der du spiller som Mason. Det er fortsatt uvitende, og stor frustrasjon om hvor du befinner deg nå. Så etter noen strømstøtt i deg daffer du bort. Det er sånn hvert enkelt oppdrag starter. Hørtes det moro ut? Nei. Det høres ikke morsomt ut, men det er det. Og følg med. I år greide de å få til en sånn passe lengde på kampanjen. Rundt 8 timer brukte jeg. Som er en stor forbedring fra det forrige. Du får en god kompis som heter Reznov, eller? Historien går hovedsaklig ut på å finne ut hvor du gjorde det og det. Lyden sitter som et skudd og er en fryd å høre på. Alt foregår under Vietnamkrigen i året 1968. Fra ende til annen er dette verdt alle penga.

OH GAWWWD ZOMBIES!
Ja i år er zombiene tilbake, og det er tre nye helsprø baner og bryne seg på. Det er en 1 person's bane. Og to som går i samme duren som i 5'eren. Zombies går ut på å overleve mest mulig runder, mens noen sultne zombie bare strømmer på. Sterkere og flere etter hver runde. Så kommer det mye easter-eggs rundt omkring i banen. Et hint er musikk, og kino! Nok om det. Spillet har veldig dårlig online connection etter min mening, og opplevelsen synker, men lyden sitter som plommen i egget og kommentarene fra de dødsdømte slår alltid ann! Alt i alt er zombies en fin, god og solid opplevelse som holder spenninga litt oppe med en trofast venn ved navn lyd.

Knallgod lyd!
Lyden er desidert noe som er bra ved Black Ops. Noen feilglipp her og der, men fortsatt elskbart! Enn koser seg når en spiller Black Ops med stor basskasse og surround lyd fra alle kanter. Eneste som er en store feil fra min side er at lyden har blitt borte et par tre ganger. Fortsatt bunnsolid jobba!

Hmmm.... Grafikk!
Grafikken er hmm...mjaaaaa... Veldiiiiig bra! Mange klager, men jeg skjønner dem ikke. Den holdt i lange baner for meg og jeg storkoste meg med den! De har animert fint og å komme inn i hulen og se blodet tytte ut av person er vakkert på sin egen måte. Ikke misforstå meg i den setningen. Jeg er ikke noe fan av blod og gørr, men det var litt vakkert på en spesiell måte. Grafikken er ikke noe årets, men nok til å komme blant topp 20. Det holder!

Whats left... ONLINE!
Multiplayerern i Black Ops er noe man kaller, best of both worlds! Den har mye kule nye stesj som wager match og facepaint=ansiktmaling! Awesome btw, og at du kan lage ditt eget emblem. Kule ting som faller i smak, men selve opplevelsen er hakkete, og grafikken er på sitt svakeste til tider, og ikke minst så er det fortsatt mangeeeeeee hackere. Vet ikke hvorfor folk skal ødelegge, men sånn er det visst tydeligvis bare! Så ikke gled dere for mye. Morsomt og underholdene, med en venn også fårsåvet, men også ensformig og dødt til tider!

Anmeldesen i hovedsak er veldig egenorientert, men det er vel det en egen anmeldelser skal være. Uansett så er spillet verdt pengene, og et vandanende spill fra start til slutt. Fest settebeltene!

Grafikk: 8/10
Lyd: 9/10