Batman: Arkham Asylum

Skrevet av: chri77   2011-02-16

Filmspill, alle anmeldelsene jeg har lest om Batman Arkham Asylum har kalt spillet for et "filmspill". Hvorfor? det er ikke fra en film, jeg mener faktisk at dette er bedre enn de fleste Batman filmene som finnes (Ikke de nyeste). Uansett, dette er et veldig bra spill, og det er en av de bedre spillene jeg har i samlingen min.

Spillet foregår som sagt i tittelen i Arkham Asylum, et galehus fra Batman Universet. Her er de fleste av Batman sine fiender fanget, men også vanlige kriminelle er fanget her. Batman har nettopp fanget Jokeren og skal sette han inn i Arkham, men det går selvfølgelig ikke bra. Jokeren slipper fri og tar over Arkham, og dermed er vårt oppdrag å sette en stopper for Jokeren og "befri" Arkham.

Uten å gå mer inn på historien så kan jeg si at det er mange kjente fjes i spillet. Selve størrelsen på Arkham er ganske imponerende. Det er med andre ord mye å utforske. Og når vi snakker om utforskning så er det mange ting å finne, man kan finne info om andre Batman karakterer ved å finne ting som minner om de. Det hjelper å kunne Batman i dette spillet, dette og en del andre "Riddles" er lagt ut av en av Batmans første rivaler; the Riddler. Disse gåtene er ikke for vanskelig, men det er ikke lett å finne alle heller. Alt i alt så er det veldig mye å finne på i Arkham.

Man kan som sagt etterhvert dra over hele øyen, og får å gjøre det lettere å finne ting så får vi flere "gadgets" til hjelp. Dette er ting man kan oppgradere, Batarangs (bumerang), taupistol mm. Man kan også oppgradere forskjellige angrep. Kampsystemet i spillet er rett og slett fantastisk, alle animasjonene går perfekt sammen og det passer Batman perfekt. Det er et ganske enkelt system, der man klikker på x for å angripe, y for å kontre og b for å stunne/ lamme (xbox knapper).

Så historien og kontrollen er bra, hva med lyden og grafikken? Jo jeg kan med hånden på hjertet si at lyden i dette spillet er helt fantastisk. Det er kjente skuespillere som har stemmene i spillet, slik som Mark Hamill (Luke Skywalker) som har stemmen til Jokeren og Kevin Conroy med Batmans stemme (Kevin er den offisielle stemmen til Batman tegneserier og spill). Det er også mange andre talentfulle voice actors som er med i spillet. Grafikken er også av ypperste klasse, her er unreal engine skyldig. Spillet har rett og slett den rette stemningen, Batman stemningen. Man må spille det for å forstå, jeg kan bare si at det er et helt fantastisk nydelig spill.

Det er ikke bare en kampanje med i dette spillet, det er også to andre moduser, fight arena, og predator mode. Fight Arena er altså en arena der man kan sloss med forskjellige "bølger" med fiender, det blir vanskeligere etter hvert. Predator mode, er en modus der man får tid på seg til å "elliminere" fiender uten selv å bli oppdaget, dette er også noe som er med i hoved kampanjen. Personlig synes jeg dette er to fantastiske moduser.

Dette er et MUST BUY game, så løp å kjøp.

(Jeg har spilt det på xbox 360)

Medlemsanmeldelser17