WWE Smackdown vs Raw 2011

THQ er tilbake i nye takter, nye tanker og nå er det mest solgte wrestlingspillet oppgradert enda et hakk! WWE Smackdown vs. Raw 2011(forkortes SvR 11) er kanskje det beste spillet THQ har laget noen gang eller ble det en fiasko som SvR 10! Eller var SvR 10 en fiasko i det hele tatt.

Eneste middel som trengs i gryta for å like et wrestlingspill, er å like et wrestling. Derfor kan denne anmledesen bli helt annet for en som ikke er så begeistret for sjangeren. Spillet kan også innholde enkelte spoilers!

Designet
Designet og hovedsaklig menyen er som plommen i egget. Man starter med to i ringen, her kan du øve deg mot en stille motstander eller så trykker man start. Får opp hovedmenyen og kan sette inn en innstiling så motstanderen beveger seg. Menyen består av online funksjon, road to wrestlemania(karrieren.) Så er det så klart på alle andre spill under sjangeren, automatisk spill. Det går ut på å begynne en kamp med en gang. Øve seg med andre folk. Du kan jo spille TLC(Table, ladders and chairs) og hell in a cell blir de meste ekstreme, og man kan lage egne superstars i create modes. Bruke den nye oppdaterte paint tool, lage finishers(avsluttningangrep) fra tre ulike posisjoner. Så kan en lage din egen story i story designer, derfra kan du sette inn klipp med dine favoritt figurer og legge til tekst. Du bestemmer! Paint tool går ut på å lage enten et skilt publikum holder når din egen superstar kommer inn til ringen i en kamp. Entrance. Eller så kan du lage fette merker til klær du skal bruke. Mye muligheter med over 200 forskjellige klesdesign. Det er en egen funksjon for options, der du kan bestemme hvilken du skal styre i åpningsarenaen du starter i, som jeg også nevnte tidligere. Så er det mye av det samme som på andre spill. Den siste funksjonen er wwe universe. Der blir alt du gjør effektert av dine kamper. Så vis du spiller med venner, og Universe er på. Hvis da f. Eks Cena vinner, kan det hende at han blir 1-contenderen uten om at du visste det en gang. Vis han ikke er champion da. Universe er egentlig din egen drøm om å være en superstar, vis du ikke vil bli det på ordentlig er denne moden perfekt!

Det er en ting jeg har glemt det er my wwe. Der kan du f. eks kjøpe (vis du ikke gidd) med penger alle unlockables. Ting som du egentlig skal finne ut selv ved å vinne en kamp på raw. Da kommer vince ut å sier du skal kampe mot en fyr. Vis du slår han, Får du han som playable. Dette er forresten ting som sjer i Universe..! WWE smackdown vs raw 2011 byr på mange muligheter og nå som dere nyskjerrige vet basisen, kan jeg forklare enda nærmere.

Grafikken
Grafikken i SvR sjangeren blir oppgradert for hvert år. I år har de lagt noen kule ting som flexing av musklene vises tydelig, og ting i den duren. Jeg ble personlig skuffa. Bildet fryser enkelte ganger, det er fortsatt stygge bugs om at du kan lenne en stige mot motstander. Halve kroppen din er igjennom ringen og at for eksempel Rey Mysterio slår Big show så han tar en baklengs salto. Utenom slike store og mangfoldige feil lever spillet opp til mitt hjerte. Grafikken klarer å være balansert på en fin måte i visse grader. Det skuffer meg ikke, men bare gjør meg oppgitt. Kan de aldri fikse en fordømt bug. Vis du virkelig vil oppleve bugs. I know weird! Så spill stige kamper. Ladder match. Der kryr da av dem. Jeg har til og med gitt et eksempel. Jeg forventa mer THQ.

Lyden og musikken.
Musikken i SvR er helt okei, den er standard. Det du hører er forskjellige theme songs til superstar, shows som raw og Pay-Per views sanger. Det er rundt 50-60 sanger og det fungerer i den stunda du er inne på meyen. Ikke toppen men sånn har det alltid vært. Lyden er også helt grei. Voulmskifte er akkurat bra nok til at du kjenner igjen melodien og harmonien i sangene på ekte. Det er røft og tøft, men pass op THQ før det kommer en grøft. Stemmene til superstarsene rundt omkring er helt ok. Med unntak av The king oh Cole. De gjomopptar ofte setninger 10 ganger i løpet av en match. Dette blir irriterende etter 50 kamper. Detter en stor feil som senker spillet veldig lavt.

Hvilken historie?
Å joda det er story eller historie på spillet og den heter Road to Wrestlemania. Som forkortes til Rtwm. Det er samme opplegg som i de to forrige spillene. I år er det også en litt storyline som skiller seg ut. vs Undertaker! I de kan du velge i mellom 5 folk. R-truth, John Morrison, Dolph Ziggler, Kofi Kingston eller din egen superstar. Den handler om å slå undertaker streak på wrestlemania. Det er nok den beste, men den er også den mest irriterende til tider. Utenom den er det 4 andre som skal ut i ilden det er stories om Christian, John Cena(som også har vært med i de to andre tidligere spilla også), Chris jercho FTW! Og sist men ikke minst, eller han er jo minst.. Rey Mysterio! Alle er basert på deres personligheter i virkeligheten og alle får en fyr som de hater dilluks! Unntatt Christian da. I moden er det også noe nytt som er slik at du kan går rundt i locker rooms, prate med de eller denge de. Det anbefales å gjøre en ordentlig gjennomgang fordi det er også forskjellige challenges rundt om i korridorene. De får du av å prate med kanskje Cm Punk. Så sier han kanskje at du var heldig som vant forrige uke og at han skal slå deg denne gangen. Så etter en uke er du på Superstars(også et show.) Der slåss du med Cm Punk i kanskje en bord kamp der poenget er å få motstanderen gjennom et bord. Vis du greier dette har du vunnet en challenge. Så er det abilities du kan oppgradere utover for å bli bedre. Vis du pusher en fyr 3 ganger så kommer du i et backstage brawl. Så etter du har KO han. Så får du 50 poeng du kan bruke til å oppgradere. Samme gjelder når du vinner matcher. Blir som et lite RPG-spill.

Å nei kontrollene!
Konrollene er i grunn simple, du styrer rundt med L-logen. Og tar grpples med å ta R.logen i forskjellige retninger. Du løper med L1, osv. Men selv om kontrollene er enkle så er de stive, dårlig fart og de har veldig sans for å gjøre andre moves enn det du gjør. Det skaper frustrasjon og galskap i hodet på spilleren både psysisk og fysisk. Dette gjøre spillet til en undertier!

Konklusjon:
Det er ingen tvil om at THQ har prøvd å få det til, men et spill vært år for disse gutta blir for mye. De prøver og feiler, men som alltid er wrestlingfølelsen der. Å knuse en kompis er alltid like gøy og underholdene. Og sett bort ifra noen veldig stive og kjedlige kontroller. Så er dette spillet noe av det beste THQ har tilbud til dags dato. De feiler med små marginer, men vis du er en beinhard wrestlingfan kommer du til å like dette. Anbefales på det varmeste vis du likte det du leste. Gå og kjøp for de små kronene det koster. Samme hva! Online er ikke prøvd ordentlig grunnet voldsomt med lagg! Derfor er det ikke med i karakterer lenger nede!

Beste øyeblikk: Når jeg knuste kompisene mine i Royal Rumble.
Verste øyeblikk Når jeg fant ut hvor døue kontrollene var.

Karakterer!