Crysis 2

Skrevet av: albaga   2011-04-01

Crysis hadde en ganske så vakker grafikk det samme med Crysis 2, men denne gangen er det mer enn bare grafikk.

Historien starter i 2023 da rovesener angriper New York så sprer virus i byen. Du starter altså med en soldat som heter Alcatraz. Han er en helt vanlig soldat til Prophet finner han og gir han drakten sin. Prophet sier at han må finne doktoren Nathan Gould også skyter han seg selv i hodet. Det er også en milliterorganisasjon som kaller seg C.E.L.L også prøver også å få tak i nanodrakten.

Nanodrakten selfølgelig er den du har mest bruk for p.g.a. de fire modusene "Cloak, Strenght, Armor og Speed". Cloak gjør deg usynlig å kan brukes til å snike deg bak fiender, og drepe de som kalles "Steathl Kill". Strenght kan brukes til å sparke biler, ta fiender å hive de også kan du bruke Air stomp altså hoppe og smelle bakken, som kan drepe mange fiender. Armor er altså rustning da tåler du dobbelt så mye. Speed brukes til å løpe fort eller skli i mens du skyter. Når du bruker de her modusene så bruker du opp energi så det er kanskje lurt å tenke litt også her.

Du kan også tage fiender å se hvor det ligger ammo o.s.v. Også kan du bruke noe som heter "Nanovision" da kan du se alt mye tydlire for å si det sånn.

Grafikkken er selvsagt nydelig spesielt når spillet har CryEngine3. Jeg opplevde ikke spillet på 3D, men synes grafikken var topp uansett. Noen ganger så stoppet jeg for å se på byen New York og hvordan sola stod opp o.s.v. Rett og slett nydelig var det. Alt ser jo ekte ut!

Lyden er heller ikke noe å bli skuffet over. Synes stemmeskuespillene var ganske så gode for å ikke glemme lyden på våpnene. Nanaodrakten hadde ganske så kul stemme også mens romvesnene hadde okay. Ganske herlig lyd!

Enspillerdelen var ganske lang det må jeg si å det er det som gjør spillet så bra. Jeg vant spillet i løpet av 12-13 timer. Du har mange oppdrag og gjøre å New York er toss alt en stor by, men denne gangen full av romvesener. Det jeg følte var rart det var at jeg så nesten aldri noen mennesker som skrk og løp bortsett fra noen ganger i spillet da du så noen var alvorlig skadet. Det var noen bugs også men det var ikke så farlig, men plagsomt. Noen ganger stod jeg fast også å visste ikke hvor jeg skulle, men det var egentlig bare bra. Du kunne velge vanskelighetsgrad selv, og uansett hvilke du velger så er Aliensa veldig smarte, men de blir vanskeligere jo høyere vanskelighetsgrad du tar det på selfølgelig. En lang og sterk enspillerdel!

Multiplayern er også ganske bra. I jo høyere level du kommer i jo flere moduser får du. Når du starter så får du bare tilgang til noe som heter Tem Instant Action som er det samme som Team Deathmatc. Etter det har du Instant Action som er det samme som Free for all for å ikke glemme min favoritt "Crash Site" der du må beskytte en slags spore, som romskipene slipper ut akkurat som Capture the flag fra COD. Du har Perks, granater, våpner og dog tags. Dog tag er akkurat som et profilbilde det kan være av et land eller noe annet. Du bruker også energi i multiplayern når du løper o.s.v. Når du dreper en fiende får du dog tags jo flere du dreper og tar dog tagene uten å død jo bedre killstreaks får du. Alt i alt en ganske underholdende online del.

Når det gjelder menyen så kan du se klipp gra enspilerdelen, høre på soundtracks og til og med gå på "Nanosuit Showroom" der du kan se på anodrakten egenskaper o.s.v. Også kan du selfølgelig endre på kontrollene.

+: Nydelig grafikk, smarte Aliens, god lyd, lang enspillerdel, god historie og gode omgivelser.

-: Noen bugs her og der, føles litt stille i New York.

Grafikk: 10/10(Kunne ha opplev bedre)
Lyd: 9/10
Gameplay: 10/10
Holdbarhet: 10/10

Konklusjon:

Crytek har ikke bare fokusert på grafikken, men også på alt det andre, som gjør et spill bra. Det her spillet er ikke som alle andre spill det er litt spesiellt. Dette anbefaler jeg på det sterkeste, og kanskje et av årets beste actionspill! Vi får se om noen andre spill i år kan slå dette. Anbefalt spill!

Medlemsanmeldelser11
Samlet karakter: 8.9/10
1