L.A. Noire

LA Noire er historien om Cole Phelps, akurat blitt 2 Verdenskrig veteran og nylig preget detektiv i LAPD. Du spiller som Phelps som han stiger i gradene i LAPD, ta på en eskalerende rekke saker og undersøkelser inspirert av virkelige forbrytelser som skjedde i LA på slutten av 1940-tallet.

Hvis Konami Snatcher parret med Red Dead Redemption, og tilfeldigvis i Los Angeles i 1940 sin kjærlighet barnet ville vært LA Noire.

Folkens, dette er en mest fantastiske spillet. Det jeg fant interessant om dette spillet er historien og atmosfæren som Team Bondi har skapt. Mye som Rockstar's Red Dead Redemption, som brakte nye / tøffe livet til den vestlige grensen mot grusomme realisme og nådeløse elementer, LA Noire sports hva den reklamerer, en film Noir miljø. Brutal reelle saker fra 1940 (Black Dahlia, noen?) Viser vei til rike historiefortelling, som gjør dette spillet fungerer spesielt godt. Går tilbake til min underlig kommentar om Konami Snatcher, var det ikke det faktum at spillet roterte rundt en futuristisk / Blade Runner type detektiv som gjorde at ligner LA Noire, heller det var på grunn av det solide historien som ble fortalt i det spillet som gjorde det verdt å spille. Mens det er mange andre elementer i LA Noire som gjør det verdt tiden din, gjorde Rockstar og Team Bondi en flott jobb med å sørge for at historiene var sterke før du går fremover.

Det er enkelt å lage en politimann spill hvor du kjører rundt og drepe folk, men det er vanskelig å gjøre historien god nok til å bli minneverdig. Uten dette sentralt element i design dette spillet blir livløs og bare et annet actionspill. Mens historiefortellingen sikkert vil holde deg klistret til skjermen, slik du avanserer gjennom spillet gjennom intuisjon og detektiven vettet vil gjøre at du glemmer at du har spilt det i seks rette timer.

For eksempel når du kommer over et mord scene du skal sjekke ut alle bevisene rundt deg. Mens han undersøker et av mange Black Dahlia drap i spillet må du sjekke ut den nakne kropper (det er brutto, så hold den pysete ut av rommet) på jakt etter merker, blåmerker og meldinger. Du bokstavelig vil ta Detektiv Phelps og ser på armene, hodet og manglende elementene (som ringer). Hver gang Phelps finner noe verdt kameraet vil zoome inn og informasjon vil bli registrert.

Det er tider var undersøker det du tror er viktige viser seg å være ingenting. Det er i utgangspunktet en sann system for å etterforske, noe som gjør det morsomt.Du vil også ta samme ferdighetene og bruke den til å søke mistenktes boliger, noe som kan være skremmende til tider. Hver gang du går av noe av interesse vil det være en liten kime i musikken som gir deg et hint om at noe er nær ved å undersøke. Noen ganger fører det til ingenting og andre ganger det fører til noe virkelig bra. For eksempel var det en sak (som jeg ikke vil kalle å redde spenningen) der en mann hadde støvler med blod på bunnen. De ble satt fredelig foran hans soveromsvindu og lett overses. Jeg gikk forbi dem et par ganger og hørte ringeklokken, men ikke umiddelbart plukke opp det som ble påpekt. Denne delen av spillet er noe du må få bruke til, så spillet tvinger deg til å bli mer bevisst på dine omgivelser og hva du bør være på jakt etter.

Igjen, det er litt skremmende til tider, men det blir lettere over tid. Pluss, som gjør det spillet mer interessant, som du må vite hva ting du sorta ser etter når du undersøker et sted.Med det sagt, hvis du trenger hjelp i løpet av spillet det gir deg noe som kalles intuisjon poeng. Du har fem til bruke under din første rekke saker. Når poengene er borte du må tjene dem igjen gjennom XP, som er opptjent basert på hvor vellykket du var med å løse en sak. Når du bruker et punkt ditt HUD viser visse mulige ledetråder liggende rundt i området du undersøker. Noen av sporene er nyttige, mens andre er rett og slett ingenting. Uansett, det intuisjon punkter er svært nyttig når du har brukt alle midler for å undersøke og trenger litt hjelp. Jeg liker at Rockstar innførte dette systemet, som det ga en krykke i begynnelsen av spillet. Når du får bruke til å undersøke steder og begynner å få din egen intuisjon med å finne ledetråder du trenger disse mindre og mindre.

Snakker av ledetråder, systemet som Team Bondi valgte å bruke til å navigere gjenom undersøkelsene er ganske enkel. Etterforsker Phelps Har alltid med seg notatblokka si, der skriver han ned ledetråder og fører alt som er plukket opp etter hvert som spillet utvikler seg. For eksempel, i den første delen av Black Dahlia tilfelle du blir ledet til forskjellige områder etter at du forhøre mulige mistenkte. Jeg hadde sjansen til å gå til likhuset før du går til en mistenkt hjem, men valgte å gå se den mistenkte i stedet. Det viste seg den mistenkte var noen vi var ute etter og jeg trengte ikke å gå til likhuset. Du kan velge fritt hvilke steder å gå til i den rekkefølgen du ønsker ved å ha navnet i notatblokken (tilgjengelig ved å trykke på Velg-knappen), og sette det som destinasjon. Hvis du ikke angir et mål så du ikke vet hvor du skal, og du ender opp med å ta en tur til Los Angeles (som var nesten uten trafikk og pen tilbake da). Hvis du glemmer et hint eller et sted du alltid kan se i notatblokka, noe som bidrar til å holde etterforskningen på rett spor.Stikker med emne "mistenkte", enkelt en av de mest underholdende (og vanskelig) deler av spillet er avhøret delen.

Det er her ansiktsgjenkjenning som Rockstar sette sammen så vakkert er nyttig. Spillet ber deg om å ikke bare lytte til den mistenkte som de diskuterer deres alibi eller andre former for informasjon, men også ber deg om å se etter tegn på løgn i uttrykket sitt. Jeg har aldri spilt et spill som kreves for meg å lese noens ansikt og avgjøre om de forteller sannheten eller ikke. Seeing raske øyebevegelser, bekymret uttrykk eller bare hvor den mistenkte snakker kan gi bort sitt forsvar. Det er fantastisk å se i aksjon og det er et av elementene som virkelig bidra til å drive dette spillet.Et annet element som er beinhardt å lære, men verdt innsatsen når du lærer det, er å bryte en mistenkt gjennom ulike typer spørsmål / svar og bevis. Fra og med spørsmålet / svaret, når du snakker med mistanke om at du kan få dem til å samarbeide eller fullstendig stengt, avhengig av spørsmålene og holdning du bærer. For eksempel, i løpet av andre Black Dahlia tilfelle hadde jeg mistenker på slutten av repet gjennom sterke bevis (min notatbok inneholdt en hel liste med spor til å sikkerhetskopieringer av mine forhør) og mangel på alibi. Jeg brukte for mye verbal makt for å få ham til å innrømme at han drepte sin kone og sin karakter avslått på meg. Jeg ble straffet for å plukke feil måte å snakke til ham, men jeg fikk en arrest ut av det. Problemet var at en gang han ble arrestert ble jeg rakket ned og nesten degradert av kaptein min for ikke helt å sette saken sammen og bort. Avhøret virker fryktelig realistisk, noe som bare legger et annet nivå av dybde til spillbarheten din.

Vær veldig forsiktig med ditt spørsmål og din holdning til den andre personen, noen ganger kan virke mot deg.Jo mer grundige du er på sakene så jo bedre du kommer til å være når det gjelder å fylle dem riktig. Plus, belønningen for å gjøre en god jobb er ganske bra (nei, jeg kommer ikke til å fortelle deg).Så hva med sandbox natur dette spillet? Det er sant at du kan gå og tour Los Angeles om du så ønsker. Den endeløse bybildet at Rockstar og Team Bondi har satt sammen er nydelig å se på. Du kan også gjøre små side skritt i løpet av din tur til byen.

En gang i en stund vil du høre politiet dispatcher annonsere en forbrytelse eller noe annet pågår og du kan velge å hjelpe ut hvis du vil. Hvis du tror du får XP og noen ganger andre ting. For eksempel var det en liten situasjon der en gentleman ville hoppe fra taket av en bygning. Jeg måtte klatre opp bygningen og snakke ham ned. Det er kort og greit, og kan være mest knyttet til den lille oppgaven du kan gjøre på siden i Red Dead. Så med alt dette sagt, bravo for historiefortelling, som det vil holde oppmerksomheten fast i hendene sine.

Medlemsanmeldelser9
Samlet karakter: 8.4/10
1