Borderlands

Borderlands er et helt utrolig spill, ihvertfall etter min mening.

Borderlands er et førstepersonskytespill med RPG-elementer som foregår på planeten Pandora. I spillet finnes det flere millioner av våpen, samt det har en veldig spesiell grafikk.

Flerspilleren i Borderlands er et stort pluss. Her fortsetter alt som i enspillerdelen, men du kan ha opp til 3 venner med deg mens du spiller både historien og sideoppdragene. Og på grunn av det er flere som går gjennom spillet sammen så blir også monstrene sterkere. Men husk også: Jo høyere nivå monstrene er, jo bedre gods får du!

ihvertfall, Borderlands er et spill med bra grafikk og spening.

Kontrollene sitter som støpt og humoren er et fint element som gir spillet en flott atmosfære. Rollespill skyter konseptet fungerer bra, men ikke nok til at det kan regnes som en ny sjanger. Flerspillerdelen er fantastisk og gir spillet atskillig lengre levetid, men alene blir spillet fort ensomt og ensformig. Historien hadde stort potensiale, men griper dessverre ikke sjansen og resultatet blir svakt. Oppdragene føles repeterende og uinspirerte og blir fort kjedelige med mye fram og tilbake.

Opp til fire spillere kan herje i Pandora samtidig over nettet. Man kan også være to spillere på samme skjerm, men det blir litt trangt om plassen. Spillet blir litt ensomt i lengden, men når du spiller med venner blir det en helt ny spillopplevelse. Borderlands er på sitt beste når du og tre kompiser sprer ødeleggelse rundt i Pandoras ørkener, flerspillerdelen er godt gjennomtenkt og alle karakterene har evner som hjelper andre medspillere via helse- og ammunisjon regenerering. Man kan spille gjennom hele spillet med venner, men dessverre bare hvis spillerne er på samme sted i historien. Hvis du ser bort i fra egoistiske medspillere (om du spiller med fremmede) og sakking i spillet på actionfylte sekvenser, er flerspillerdelen enestående

E.K.J

Medlemsanmeldelser8
Samlet karakter: 8.6/10