The Elder Scrolls IV: Oblivion

Det er det fjerde spillet i serien The Elder Scrolls. Noe som får meg til å tenke at dette blir ein stor suksess. Eg har alltid likt denne serien, fordi dei kommer med bedre spill kvar gong!

Oblivion gir deg eit adrenalin kick, det er liksom fantastisk og gøyt at eg vil bare prøve det meir. Det er på ein måte eit spill som får meg til å spille meir og vente på neste utgivelse fra TES serien.

For dei som elsker natur, helhet, figurer og store verdener så er oblivion midt i blinken for DEG. Eg husker godt da Morrowind kom ut på PC, det var noko heilt nytt for meg, prøvde spillet og fikk smaken på eventyr spill etterpå. Dette var ein grunn til at Oblivion var første valget mitt i 2006. Det er forbauset kor mange personer det tok for å lage dette spillet, for å nevne det så er eg ein stor fan av TES serien.

Alltid har eventyr spill kontrollert ulike typer spillverdener med figurer og naturer. Oblivion er eit typisk spill med figurer som ikkje bare er mennesker men også dyr. Ein får lyst å prøve dette spill siden det ikkje bare er mennesker du kan spille, men har massevis med muligheter i spillet. Verdenen i oblivion er da Cyrodiil, som er ganske så stor med mange ulike byer og steder som du kan utforske. Imperial City f.eks er det sentrale i Cyrodiil, og kan sees fra mange ulike steder i verdenen.

Når det gjelder kampsmodus, så er Oblivion god på det. Det finnes mange ulike våpen, som gjer til at du kan velge det som passer deg best. Oblivion er eit spill med overnaturlige krefter og magi som er kraftige nok til å skape store problemer for andre fiender. Elsker det som mesteparten av alle eventyrspill har og det er grotter og katakomber, hemmelige innganger under sjøen og elvene. Hvor dei mest fryktløse dyrene og fiendene er.

Dette spillet i serien TES er det med mest spenning og det magiske figurene. Meg sjølv liker spesielt ferdighetene til dei ulike personene i spillet og valgmuligheten du har i begynnelsen med å velge ulike personer som skal være helten i Cyrodiil og gjøre alt godt igjen.

Det som eg liker særlig med Oblivion er og grafikken. Det er bra grafikk siden spillet blei utgitt i 2006. Vannet, sjøen og naturen på spillet er utrolig god i forhold til andre spill som blei utgitt det samme året! Noen ganger kan du til og med sjå dei minste detaljer på fjell, naturen og bygningene i spillet, det er virkelig realistisk!

For å være ærlig så nådde Oblivion til topps med gameplayet, det er tonnevis med muligheter, og masse å utforske. Ein møter på masse farer og problemer gjennom spillet, og det gjør det ekstra spesielt. Holbarheten er genial og utrolig stor. Det er for meg som at spillet aldri tar slutt, og det liker eg meget godt! Det som og fascinerer meg er lyden i spillet.

Den er klar og oversiktlig, lydeffekten i kampmodus når du hører sverdene treffer kvarandre og magien knuser fiender til støv er utrolig! Og vannet, sjøen er heilt utrolig på høg grafikk, og lyder som høres av dyr i skogen er kanon bra! Bakgrunnsmusikken passer perfekt til det som foregår på spillet, når du slåss, rir på hest, svømmer og går i grotter! Musikken er av høg klasse i følge meg!

Grafikk: 9/10

Lyd: 10/10

Gameplay: 10/10