Grid 2

En oppfølger fra Race Driver GRID serien har kommet. Kjente bilspillprodusentene Codemasters er på pletten til å skap verdens råeste bilspill i 2013. Lykkes de?

Codemasters har jobbet på spreng for få dette produktet ferdig. Jeg kjøpte det på utgiveldsedatoen med en kompis, mine forventninger var svært høye men det ble en stor skuffelse. For det første så trodde jeg at alle bilene var der med en gang, men du må jobbe til døde for å fullføre WSR (World Series Racing). Det er en liga hvor de beste motorsport utøverne fra hele verden samles til å konkurere. Du starter med en skarpbil som du skal bringe til suksess. Men underveis så åpnes det nye biler og utfordringer. Både bil og fører blir satt på prøve. Du får prøve deg i race, time attack, eliminator og flere kjente spillmoduser.

Når det skal sies så er kjøretøyutvalget mye bedre. Ikke at de stapper utallvis av biler (Da mener jeg Gran Turismo og Forza, jeg ser på dere). Har noe rundt 60 biler fordelt i fire klasser. Mye bedre å finne den bilen du liker, rent kjøremessig.

Onlinedelen var mye bedre enn jeg trodde. Holder meg til på online istedenfor den dumme karrieremodusen. Du kjører mot hele 15 irriterende online noobser mens du prøver så hardt å komme på pallen.

For meg så har de ikke bevart på noe fra forrige GRID. Jeg føler meg skuffa, veldig skuffa. Har nå mindre forhåpninger til GRID 3, hvis det skulle komme ut. når konklusjonen om grafikken og lyd osv, skal sies så begynner jeg som slikt. Grafikken er pen, veldig pen. My detlijaert rundt omkring i banene og landskapet. Det ser så ekte ut, nesten du ikke kan skille imellom virtuell og realitet, helt sant. Lyden er, men ikke bra nok, det er noe men jeg kan ikke sette fingeren på det. Når det gjelder kjørekontrollern eller gameplayet så er helt på trynet. Det er greit at du sladder som en gal igjennom Tokyo med en Madza, men at en Bugatti veron super sport skal gjøre det samme på legendariske Indianopolis er ikke sant, det går bare ikke. Til syvende og sist så er det holdbarheten. Det spørs hvor glad du er i bilspill.

Delkarakterer:
Online- 10
Grafikk- 10