Journey

ThatGameCompany har laget to fantastiske spillopplevelser før, men aldri før har jeg vært så glad i et spill. Journey er ikke bare et spill,men en opplevelse.

I Journey styrer du en mystisk figur med kappe som vandrer gjennom en ørken for å nå et stjerneskudd som har kollidert i en fjelltopp. Dette er et mål som fører deg gjennom rå vakre omgivelser med veldig detaljert arkitektur og episke øyeblikk du sent vil glemme. Grafikken og atmosfæren er ikke det eneste som er perfekt det samme gjelder den nydelige musikken som er komponert av Austin Wintory og den sømmløse multiplayer som utrolig nok virker til tross for at du har har ingen chat,navn eller flere enn to personer på samme tid funker den overraskende bra. Er det noe galt jeg kan finne er det at jeg skulle det varte litt enn de to timene jeg brukte på å fullføre det, men dette er bare en liten bagatell. Journey bærer også på spørsmål som hvem er du egentlig? Hva gjør du i denne ørkenen? og hvem er det som er figuren du styrer i Journey? Disse spørsmålene er mange av grunnene til hvorfor Journey er denne generasjonens beste spill. Gameplayet er simpelt,du skal bare snakke,fly og gå,men det er fortsatt vidunderlig bra.

Med Journey har ThatGameCompany vist oss hvorfor Playstation en av de beste konsollene historien. Journey er et av de mange unike spillene som verken Xbox eller Pc har. Det fortjener toppkarakter.For meg er dette verdens beste spill. Journey koster 110 kroner og kan kjøpes på PSN eller på disk med de to andre spillene til ThatGameCompany.

Samlet karakter: 9.6/10
1
2