Norsk
MEDLEMSANMELDELSE

Supreme Commander

Chris Taylor skulle ikke være ukjent for de fleste RTS fans. Total Annhilation var et godt balansert, og velfungerende strategi spill. Supreme Commander ER oppfølgeren til Total Annihilation. Visst er det en ny story linje og andre ennheter, men hadde ikke Atari eid rettighetene på TA hadde "supcom" het Total Annihilation 2. Dermed føles spillet altfor kjent.

Alle RTS spillene som har kommet ut i det siste har alle fokusert på enkelhet, og ikke minst en velfungerende opplæringsdel. Supreme Commander dritter i hva andre gjør, og gjør alt for fansen, de som har spilt RTS i flere år. Det er vanskelig, utrolig vanskelig. Systemet er som alltid, samle inn ressurser, bygg en base, og lag en knusende hær. Det som skiller Supcom fra andre spill er hovedsakelig to ting. De første er kameraet, du kan zoome så langt ut at det ser ut som du er i en satellitt. Herfra er det lett å kontrollere de enorme hærene som må til får å knuse fienden. Det er også nummer to. Hærene, og kampene er så overveldende store at ingenting har vært i nærheten av å matche det. Disse to tingene trekker Supcom opp.

Problemene er heller at det spillet er for vanskelig. Ja, tenker du det skal være vanskelig, det er strategi! Jo da, men å lære å bruke grunnleggende verktøy, og ikke minst å lære å lage en god base skal ikke trenge å ta tre timer. For en RTS kjenner er ikke dette noe problem, men for den vanlige spiller som ikke nødvendigvis er den personen som sitter med starcraft fire timer dagen er det altfor mye mas å komme inn i.

Det er ikke dårlig, men ekskluderende. Bare de som kjenner sjangeren ut, og inn vil ha muligheter til å kunne ha det gøy, uten å få hodepinne av alt du må gjøre for å bli gjennomsnittelig god. For oss andre er Supcom det dummeste RTS spillet du kan kjøpe. Se heller etter World in conflict, eller Command and Conquer 3.

Samlet karakter: 8/10
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10