Resident Evil: Umbrella Chronicles

Dette spillet er en rail shooter noe jeg regner med at de fleste her på gamereactor vet hva er for noe. så jeg dropper og fortelle hva det er. Spillet begynner meget raskt etter en liten filmsnutt som forklarer hendelsene i spillet. Resident evil umbrella chronicles er en samling av de første resident evil spillene med unntak av resident evil 2 og code veronica. Spillet følger historien til utbrudde av t viruset og ødleggelsen av umbrella corporations ( Hvor ødlagt Umbrella er finner vi vel ut i femern;)) Spillet begynner med at du som enten billy coen eller rebbecka chambers. Skal komme dere levende gjennom et forlatt tog fult av zombier å annet styggedom.

Når selve spillet begynner kommer fiendene og utfordringene på løpende bånd. Noe annet kunne vi vel ikke forvente oss av et rail shooter spill. Det føles som alltid godt å plaffe ned zombier. Wii pekeren fungerer som den skal å gir meg et presist sikte.Om dette er tilfellet for alle sammen har jeg ingen anelse om. Du plukker opp health og våpen med z knappen. dette fungerer sånn helt passe er man ikke flink til og plukke opp våpen og health øker spillets vanskelighets grad dramatisk. Man plukker også opp filer som inneholder informasjon om spillets fiender,personer og hendelser et must for fans. Spillets bosser kan være utfordrendes på selv mellomste vanskelighets grad så oppgradering av våpen blir en sentral sak for å komme seg videre. Du kan oppgradere våpnene ved og fullføre oppdrag jo høyre score du får jo flere stjerner får du for å oppgradere våpnene.

Stemmeskuespillet i resident evil er latterlig. Dette ser jeg ikke på som et minus til spillet heller som en god spøk av utviklerne for å gi oss en god latter. Resident evil uten dårlige kommentarer er ikke resident evil. De fleste bossene er kjedelige å meget like og langdrøyendes (Varer alt for lenge). Som i resident evil 4 (Som jeg også anmeldte) bruker spillet quick time events. imotsetning til i resident evil 4 er disse irriterendes å burde helst bare vært brukt i boss kampene. Disse quick time eventsene kan fort bli irriterendes når du spiller coop med noen siden begge to må trykke akkurat samtidig på riktige knapper og når det er bare et checkpoint per level kan dette bli jævlig da er det bra at det ikke kommer for mange av disse her. Å spille spillet med en venn er akkurat passe morsomt akkurat som det skal være. det er to pekere på kjermen å ikke delt skjerm. Å ha en venn med når du spiller øker bare sjangsen for å komme seg videre noe som er et fint lite pluss.

Grafikk: Til wii spill å være er det faktisk pent. men hadde det verdt på en annen konsoll som playstation 3 hadde ikke det her gått. Jeg må gi det karakter ut ifra platformen. 8/10

Lyd: Dårlig stemmeskuespill og skuddlyder. Zombiene og de andre skapningene høres av å til bare dumme ut langt ifra skumle. 6/10

Gameplay/ Kontroll : Spillet gameplay er som en rail shooter skal være tror jeg. Kontrollen er meget bra. Presis og dødlig:P