Lego Star Wars: The Complete Saga

Den siste uken har jeg svingt med lys sverdet og lært meg "kraften" for å redde galaksen fra de onde. Fikk jeg nytte av treningen? Jeg har kommet med en konklusjon.

Dette spillet er et morsomt spill med lystig stemning og alt ting, men man må virkelig bruke nøtta, og logikken må være til stede når dette spillet skal spilles. Det er noe som er med på å gjøre at dette spillet har stor holdbarhet og det er fordi du må bruke litt tid på hvert sted og det synes jeg egentlig er helt greit (det er jo tross alt et LEGO spill.)

La oss prate litt om grafikken.
Grafikken er sånn passe både dårlig og ikke dårlig det kan hakke enkelte ganger og da er det mye av grafikken som blir helt uklart og jeg synes det ikke er noe særlig, men dette er ikke det første Lego spillet som hakker. Det kan være utydelig spesielt når man skal angripe eller fly for da blir det ofte noe som henger litt igjen på skjermen og det kan ta litt tid før det går bort.

Men hva skjer egentlig med kameraet.
Ja det er egentlig et stort spørsmål for meg fordi kamera kan ikke styres sånn som det kan i andre Lego spill og det blir veldig vanskelig å se spesielt når det bare styres av seg selv og jeg prøver å se litt rundt. Jeg kan jo ta ett eksempel der hvor jeg skulle kjempe mot mange fiender samtidig jeg ble nødt til å bevege meg langt unna og så tilbake igjen for å kunne se og det ble veldig vondt og tungvindt. Det er litt merkelig og det kan bare ikke stemme at det skal være sånn.

Jeg beveger figuren, men noen ganger blir det tungvindt og kontrollerne streiker.
Ja det er da enn annen ting med dette spillet det problemet skjer nesten hele tiden og det er fryktelig iriterende at man plutselig ikke får gjort det man skal for noen ganger er man nødt til å gjøre noe flere ganger før noe blir plukket opp eller å bruke "kraften" på ett eller annet sted (noe som kan føre til at du må starte spillet på nytt.) Jeg kan ikke helt skjønne hvorfor man skal bruke to forskjellige gå måter for den ene er den man pleier å gå med mens den andre tenk at der kommer det som egentlig skulle hvert kamera. Hva i alle dager er vitsen med det?

Utenom de frustrasjonene er resten egentlig helt greit og alt er som det skal være bortsett fra at det blir litt mer virkelig å spille på Wii enn det gjør på de andre konsollene jeg har spilt dette på.

Lyden der er det ihvertfall en lettelse å si at alt er bra.
Ja for lyden er klar og ren effektene fungerer så fint sammen og sangene i spillet er også veldig gode. Jeg er meget imponert over hvordan alt er gjort med lyd effektene for når man skal være i en kjeller så skal det høres ut som at man er i en kjeller akkurat det gjør det her lyden samsvarer med stedet man er på og det gjør ihvertfall spillet litt mer morsomt og stilig.

Den fantastiske historien som George Lucas står for er beundringsverdig.
Det er genialt, fantasifult og spennende og selv om det bare er noen korte utdrag fra filmene så får du ihvertfall med sammen hengen og det er det viktigste synes nå jeg.

Skulle jeg ha gitt tre tips til de som lagde spillet ville jeg ha gitt: