Farming Simulator 2013

Etter at Farming Simulator 2011 ble en kjempe suksess var ikke GIANTS Software sene med å lage en ny og forbedret utgave. Farming Simulator 2013 dro av gårde med mange fans og kjøpere og ble på kort tid et av de mest populære spillene i Simulator sjangeren.

Farming Simulator 2013 handler om et bondeliv. Du bor på gården og jobber på gården, og du må gjøre oppgavene som en bonde har i hverdagen med både dyr og jordet. I dette spillet kan du styre mulighetene og egenskapene og du kan selv bestemme hvordan din framtid skal gå forretningsmessig.

Dette spillet har mye av det som trengs for å bli et bra og sammensveiset Simulator spill. Her er det også veldig mye fokus på "mods" som spillet anbefaler deg å bruke for at du skal få best mulig opplevelse med spillet. Spillet lar deg nemlig kjøpe eller lage egne mods sånn at du kan styre spillet mer etter egen vilje. I Multiplayer Online funksjonen er dette en god ting for de som er mange og ønsker å spille med mer muligheter enn du har noe man som regel har på de fleste Online spill, men i dette spillet er det opp til hver enkelt spiller hvordan han har lyst til å forme det.

Det er ofte jeg reagerer litt på oppdateringer og jeg vet at dette bare er for å forbedre, men det trengte kanskje ikke å være så ofte, men en gang i måneden eller i hvert kvartal hadde passet greit sånn at man slipper å bruke så mye ekstra tid på det. Til gjengjeld tar ikke selve nedlastningen så lang tid. Jeg kunne også ønske at man kunne fått litt mer forskjellige steder å jobbe på. I Farming Simulator 2013 Titanium Edition kan du bevege deg på litt nye steder, men det er allikevel ikke mange flere. I original versjonen starter du på et sted som heter Hagenstedt som egentlig er ganske stort, men det er mye av det samme pluss at de tre dyra du kan ha i dette spillet er på tre ganske forskjellige steder og selvfølgelig langt unna hverandre. En fordel med denne likheten er at det er mye enklere å selge korn.

Men når du skal jobbe på jordet med såing, innhøsting og alt det som følger med vil du ofte ikke bruke fryktelig lang tid på hver enkelt ting spesielt hvis du har et veldig stort område. Derfor er det fint at du kan ansette noen til å hjelpe deg, men du må gi klare instrukser sånn at de kan jobbe som du ønsker for veldig ofte er dine ansatte veldig dumme på det med å kjøre fordi de svinger for mye og kan dermed risikere å ikke ta med alt som du vil de skal ta med. Men allikevel er de en stor hjelp når de først jobber på en ordentlig måte. Jeg kjenner ofte selv at jeg har problemer når det kommer til kjøretøy som er veldig store og fancy. Disse er jo ment for å være praktiske når du trenger å komme deg fram eller få jobben fort ferdig, men styringen på dem er ikke veldig enkle siden det er ganske mye funksjoner på dem. Iblant hender det at det blir så mye å trykke på at man ikke klarer å styre retningen samtidig.

Kort oppsumert vil jeg si at dette egentlig er et ganske bra spill når man fjerner de små feilene spillet har veldig skjelden glitcher og hvis de skulle oppstå så er ikke dette noe stort problem når du spiller. Spillet har en veldig bra lyd som er veldig realistiske spesielt når det kommer til traktorer og sprøytemaskiner. I dette spillet er det en ekstrem bra grafikk med tanke på skygge effekter og selve helheten med dyr og kjøretøy. Animasjonene er også veldig klare og tydelige. Spillet har en bra Multiplayer Online funksjon og spillet anbefaller å spille med "mods" for å få en bedre opplevelse. Det er ikke fryktelig oversiktlige kontroller, men ved småe kjøretøy skal dette funke greit. Kameraet fungerer greit så lenge du har en Pc mus eller en kontroll som er i orden.

Holdbarhet: 7/10
Grafikk: 10/10
Lyd: 9/10