Hyrule Warriors

Det er stort potensial i å lage gode spin off spill basert på Zelda serien, det er Hyrule Warriors et bevis på

Hyrule Warriors er et samarbeidsprosjekt mellom Dynasty Warriors serien og The Legend of Zelda. Hvorav første serien er et typisk "Hack and slash" spill, og Legend of Zelda er et utforskende eventyrspill. Dette skulle vise seg til å bli et unikt eventyr.

Det store spørsmålet man må stille er om dette er et Zelda spill eller et Dynasty Warriors spill. Da er det endel ting man må se på.

Historie

Historien spiller en veldig viktig rolle for et godt spill. og Hyrule Warriors har en sterk historie som man lett blir engasjert i . Vokteren over tid og rom, Cia(Med en utrigning som kunne fått Nintendos barnevennlig stempel til å forsvinne med et pennestrøk). våker over hendelser i Hyrule. Hun utvikler et ekstremt godt øye til den legendariske helten Link, og blir manipulert til å ta over verden av en velkjent ondskap.

På veien mot å beseire Cia må Link alliere seg med mange forskjellig karakterer fra The Legend of Zelda serien, Karakterene kommer fra Ocarina of Time, Twilight Princess og Skyward Sword, og her er det spillestiler for enhver smak. Det å lære seg og bruke alle kommer til å ta tid, og det er ekstremt omspillingsverdi i Hyrule Warriors, du kommer til å bruke timesvis på å låse opp alt

Gameplayet er ganske simpelt. Man har et kart, med forskjellig baser, så får man en hær man kommanderer, så er oppgaven å beseire så mange fiender som mulig, fange motstandernes baser, beskytte dine egne baser, og beseire fiendes generaler. Standardoppskriften på et Dynasty Warriors spill, det som gjør det mer unikt er jo at det også er et typisk Zelda spill, med gjenstander man må stusse over hvordan man skal bruke, typiske Zelda fiender. etc.

Hyrule Warriors største svakhet er lett det at det er mangel på online. og det at spillemodusene kan bli litt ensformig i lengden, det er planlagt tre kommende nedlastningspakker som skal inkludere nye karakterer, nye scenarioer og nye spillekart. Så det er noe å gjøre i Hyrule Warriors i lang tid fremover. Og det er et solid bevis på at Nintendo kan lage flere spinoff spill fremover.

Samlet karakter: 7/10
1
2