Den svenske spillutvikleren Grin vokser godt akkurat nå. Nylig fikk studioet jobben med en ny versjon av Capcoms klassiske spill Bionic Commando og nå forteller de også at de åpner et nytt studio i Göteborg som de siste årene har vært en tom flekk på det svenske spillutviklerkartet. Utover Bionic Commando jobber Grin på fire andre prosjekter til PC og neste generasjons spillkonsoller.
"Vi har en ambisjon å være litt bedre, kjappere og artigere å jobbe med enn andre utviklere og vil spre dette til vestkysten av Sverige. Vi har vokst mye det siste året og satser på at vi kan lykkes like bra i Göteborg som vi gjort i Stockholm og Barcelona." sier Bo Andersson, manager Grin AB.
Grins nye Göteborgsstudio er på 700 kvadratmeter og når arbeidet starter den 7. januar skal den "tyngste spillisensen som noensinne har blitt utviklet i Skandinavia" skapes der.
"Göteborg har en lang spillutviklingstradisjon, men har savnet et stort studio de siste årene. Med GRINs store satsing setter vi igjen Göteborg på kartet" sier Peter Björklund, Lead Gameplay Programmer, Grin Göteborg.